English

شهرام آدم نژاد در پاسخ به موج مطرح کرد؛

امکان صرفه جویی ۱۰ میلیون لیتری سوخت حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق استاندارد میزان مصرف سوخت حمل و نقل عمومی در کشور باید 40 میلیون لیتر سوخت باشد که با اصلاح نوع سوخت و موتور خودرو، ایجاد هاب های توزیع بار و جلوگیری از تردد خودروهای باری خالی می توان 10 میلیون لیتر از مصرف سوخت خودروهای عمومی کاست.

امکان صرفه جویی 10 میلیون لیتری سوخت حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، گفت: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل ایران با 27 کشور دیگر که بیشترین روابط را داریم در دست بررسی است و امیدواریم دیپلماسی حمل و نقلی بهبود پیدا کند.

شهرام آدم نژاد با بیان اینکه به کریدور حمل و نقل با چین توجه ویژه ای داشت، افزود: وقتی کریدور آستارا_رشت با چالش روبرو باشد نمی توان به کریدورهای بزرگتر همچون محور چین_هند پرداخت.

او با تاکید بر اینکه کریدور ایران_ترکیه و افغانستان اهمیت ویژه ای دارد، افزود: در شرایط کنونی سهم بالایی از صادرات کالا از ترکیه یا مسیر ترکیه انجام می شود، از این رو باید به این پروژه توجه ویژه ای داشت.

آدم نژاد با اشاره به اینکه سامانه الکترونیک تخلیه بار بندر شهید رجایی انجام شده است، تصریح کرد: در یکسال گذشته موضوع انتقال بار کالاهای اساسی به انبار بنادر زیاد بود، به همین دلیل اجرای سامانه الکترونیک تخلیه بار اهمیت بالایی دارد.

او با تاکید بر اینکه مصرف سوخت در حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری و... در کشور روزانه 50 میلیون لیتر است، در پاسخ به موج درباره تفاوت میزان مصرف سوخت اظهار کرد: در حال حاضر باید نظام توزیع کالا در ایران اصلاح شود، زیرا طبق استاندارد میزان مصرف سوخت حمل و نقل عمومی در کشور باید 40 میلیون لیتر سوخت باشد که با اصلاح نوع سوخت و موتور خودرو، ایجاد هاب های توزیع بار و جلوگیری از تردد خودروهای باری خالی می توان 10 میلیون لیتر از مصرف سوخت خودروهای عمومی کاست.  

او با تاکید بر اینکه اجرای آزادراه تهران_شمال مبتنی بر تامین اعتبار است، گفت: همه پروژه های راه سازی در حال انجام است و اگر به این بخش توجه نکنیم نمی توانیم پروژه های بزرگ تر فکر کنیم.

او با تاکید بر اینکه پروژه های راه سازی نباید از طرح جامع خارج شود، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان های مختلفی در پایانه فعال هستند، از این رو مدیریت پایانه های مرزی به صورت واحد انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه