English

۲۰ محموله وارداتی در شش ماهه اول امسال اجازه ورود پیدا نکرد/ رتبه ایران ۲۲ در بین ۱۶۰ کشور

رئیس سازمان استاندارد گفت: 20 محموله وارداتی تا ابتدای شهریور اجازه واردات دریافت نکرده اند، که 8 مورد از این محموله ها مربوط به مواد غذایی بوده است.

20 محموله وارداتی در شش ماهه اول امسال اجازه ورود پیدا نکرد/ رتبه ایران 22 در بین 160 کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه در حوزه ملی و بین المللی فعالیت داریم، گفت:  در بخش داخلی 25622 واحد تولیدی فعال داریم و 788 واحد در بخش خودرو، 1756 شهر بازی، 4605 زمین بازی و 19 تله کابین زیر نظر سازمان استاندارد فعالیت می کنند.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 1938 پروانه علامت استاندارد اجباری صادر شده است، افزود: در بخش تجارت 47 هزار اظهار نامه مالیاتی داشته ایم که 33 هزار مورد گواهی انطباق گرفته اند که بخشی نتوانسته اند گواهی انطباق بگیرند.

او با بیان اینکه 20 محموله وارداتی تا ابتدای شهریور اجازه واردات دریافت نکرده اند، تصریح کرد: 8 مورد از این محموله ها مربوط به مواد غذایی بوده است.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه تا امروز 305 کمیته فنی متناظر با سازمان های بین المللی تشکیل شده است، اظهار کرد: در بیش از 400 کمیته بین المللی عضو هستیم و بیش از 427 کمیته عضو ناظر هستیم.

او با تاکید بر اینکه 45 استاندارد بین المللی که توسط تمام کشورهای دنیا استفاده می کنند توسط ایران تدوین شده است، تصریح کرد: ایران در ایزو از بین بیش از 160 کشور رتبه 22 را دارد. همچنین از 5 نفر عضو ایزو برای تدوین آیین نامه اخلاق یک نفر ایرانی است.

او با بیان اینکه استاندارد مربوط به هتل ها و رستوران های سنتی توسط ایران در حال تدوین است، گفت: این استاندارد توسط کشورهای توریست پذیر همچون اسپانیا، ایتالیا و...استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه بیانیه ایمنی مواد غذایی قرار بود توسط کدکس منتشر شود، تصریح کرد: ایران پیشنهاد داد اختلافات سیاسی روی ایمنی و الزامات غذایی به بیانیه اضافه شود و همین اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه