English

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی؛

امنیت غذایی هم تراز با امنیت ملی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر حاکمیتی که می خواهد معیشت مردم بهبود پیدا کند، اگر محصولات کشاورزی با کیفیتی ارائه نشود سلامت جامعه به خطر می افتد چرا که اهمیت امنیت غذایی همانند امنیت ملی مهم است.

امنیت غذایی هم تراز با امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در همایش زکات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع مسئولان، با اشاره به اهمیت فریضه زکات و نقش آن در جامعه اظهار داشت: اگر‌میخواهیم آمار زکات بالا بیاید و محرومین از این‌ نعمت برخوردار باشند، باید به مساله کشاورزی توجه بیشتری شود.

وی، افزود: هر حاکمیتی که می خواهد معیشت مردم بهبود پیدا کند، اگر محصولات کشاورزی با کیفیتی ارائه نشود سلامت جامعه به خطر می افتد چرا که اهمیت امنیت غذایی همانند امنیت ملی مهم است.
نماینده رهبری با تاکید بر اینکه تغذیه مفید به لحاظ کمی و کیفی یکی از نمودهای تمدنی یک جامعه است، ابراز کرد: از اولین شاخصه های یک‌ جامعه پیشرو و قدرتمند بحث معیشت و تغذیه مردم است.
رئیس شورای زکات کشورتاکید کرد: تلاش در جهت تقویت فریضه زکات در راستای تقویت سفره محرومان بوده و همین مسئله موجب می شود بسیاری از مشکلات اشتغال حل شود.
وی با اشاره به تلاش آمریکا در جهت صفر کردن نفت ایران، بیان کرد: دشمنان خیالات واهی دارند و تحریم ها هیچ تاثیری در کمبود اقلام معیشتی نهواهد داشت، چنانکه الحمدالله در وزارت جهاد کشاورزی انسجامی وجود دارد تا در بازار اقلام معیشتی مردم کمبودی نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی کشور در غله، افزود: تولید ۱۲۰ میلیون تن محصولات باغی زراعی در کشور، تولید ۹۰ درصد گوشت در داخل کشور که تنها ده درصد آن وارداتی است و موارد دیگر از جمله تلاش های وزارت جهاد کشاورزی است و با پیش بینی های ۶ ماه قبل از بروز هرگونه مشکل جلوگیری می شود.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی تاکید کرد: بیش از ۳۸ هزار نیروی دامپزشک، پاسدار صنعت فراورده های دامی‌کشور هستند تا نگذارند موردی بیگانه وارد چرخه صنعت دامی کشور شود.
وی با اشاره به اینکه  تمامی مسئولان بر لزوم تبلیغ پرداخت زکات در همه نهادها شتاب بورزند ، تصریح کرد :  تا‌ برکت افزونی به مملکت‌ ما از بارگاه الهی نازل شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: کشاورزی حوزه مهمی است و زکات هم عمدتا در همین راستا باید مورد توجه قرار گیرد.جامعه ای که زکات ندهد نمی تواند به رشد و تعالی برسد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه