English

حجتی:

آذربایجان شرقی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌های مرزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌ های مرزی است.

آذربایجان شرقی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌های مرزی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه پروژ‌ه‌های حوزه کشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: ۱۲۵ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه‌ای و... با اعتبار ۹۳۳ میلیارد تومانی و با اشتغال زایی برای قریب به ۱۰ هزار نفر در استان امروز به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی‌ اش آغاز می‌ شود.

وی با بیان این‌ که آذربایجان شرقی یکی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌ های مرزی است، افزود: این استان به سطح ۱۹ هزار ۸۴۰ هکتار از این طرح (آب‌های مرزی) بهره‌مند بوده و تاکنون عملیات اجرایی ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سطوح به بهره برداری رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه گفت: مابقی نیز درصورت اتمام عملیات تامین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با اجرای طرح‌های انجام شده، ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از این سطح بهبود یافته و ۱۰ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی اضافه می‌شود و موجب افزایش تولید حدود ۱۳۲ هزار تنی و ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر(مستقیم و غیرمستقیم) خواهد شد.

حجتی در پایان گفت: بهره برداری از چهار پروژه احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، افتتاح ۱۱ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشور، افتتاح دو واحد گلخانه سبزی و صیفی و ۲ واحد گلخانه و شروع به کار سامانه ضد تگرگ، ۴۳ ابسیاری تحت فشار، ۳۲ پروژه آبخیزداری و... نیز از دیگر پروژه‌هایی است که امروز در استان افتتاح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه