English

رمزی تنها برای یک تراکنش؛

رمز دوم یکبار مصرف جایگزین رمز دوم می شود/ جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌ های بانکی با رمز دوم یکبار مصرف

از اول خرداد قرار است درگاه‌های خدمات اینترنتی به جای رمز دوم ایستا، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند.

رمز دوم یکبار مصرف جایگزین رمز دوم می شود/ جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌ های بانکی با رمز دوم یکبار مصرف

به گزارش خبرگزاری موج، رمز دومی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید رمز دوم ایستا یا ثابت نام دارد که همان یک بار آن را تعیین کرده و ثابت می ماند اما به دلیل اینکه اگر رمز دوم لو می‌ رفت، امکان دزدی و کلاهبرداری به شکل غیرحضوری و به کمک اینترنت وجود داشت و کلاهبرداران با داشتن رمز دوم می توانستند حساب شما را خالی کنند باید با رمز دوم ایستا خداحافظ کنیم و به سراغ رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف که قرار است از اول خرداد برای خرید اینترنتی الزامیشود، برویم.

براساس اعلام بانک مرکزی رمز دوم ایستا تا آخر اردیبهشت اعتبار دارد و تا قبل از اینکه اعتبار آن تمام شود باید برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف به بانک رفت.

رمز دوم یکبار مصرف یعنی یک رمزی که تنها برای یک تراکنش، آن هم در مدت زمان خیلی کم اعتبار دارد و قرار است هر ۶۰ ثانیه تغییر پیدا کند و فقط یک بار می‌ توان از آن برای خرید اینترنتی استفاده کرد و اگر ۶۰ ثانیه بعد از اعلام از آن استفاده نکنید، به کلی اعتبارش را از دست می‌دهد و دوباره باید رمز دوم یکبار مصرف بگیرید.

 

رمز دوم یکبار مصرف که حداقل هفت رقم دارد از طریق دریافت آخرین نسخه موبایل بانک یا ثبت شماره تلفن همراه، برای شما پیامک می‌ شود یا روی اپلیکیشن موبایل بانک قابل دسترسی خواهد بود. 

فرآیند فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف کاملا رایگان است

گفتنی است؛ کل فرآیند فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف کاملا رایگان است و بانک‌ها قرار نیست از مشتری‌هایشان هزینه یا کارمزد بگیرند.

بهره‌گیری از رمز دوم یکبار مصرف در تراکنش‌های بانکی می‌تواند میزان جرائم مالی سایبری را کاهش و از سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی جلوگیری کند. 

مثلا مهم‌ترین مزیت استفاده از رمز دوم یکبار مصرف OTP این است که برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی را از طریق سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به خصوص رمز دوم اینترنتی که آگاهی و واردکردن آن در هر پرداخت اینترنتی الزام‌آور است را غیرممکن می‌کند که اگر مجرم سایبری به رمز دوم یکبار مصرف و اطلاعات کارت‌بانکی افراد از هر طریقی دسترسی پیدا کند با توجه به این‌که رمز باطل‌شده، دیگر نمی‌تواند با این اطلاعات به‌حساب بانکی افراد دسترسی و از آن برداشت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه