English

محمد اسلامی؛

اگر بین مرز جاده ای دو استان درگیری وجود داشته باشد با راهداران برخورد خواهد شد/مشکل مجتمع های بین راهی تا نوروز برطرف شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز نباید در مرز بین استان ها دعوایی وجود داشته باشد، سیاست در این بخش 99 قدم است و همین امروز این مشکل باید رفع شود و اگر دوباره تکرار شود برخورد خواهد شد، همچنین در سفرهای نوروزی باید مشکل مجتمع های بین راهی حل شود و مردم در روزهای نوروز مشکلی نباید داشته باشند.

اگر بین مرز جاده ای دو استان درگیری وجود داشته باشد با راهداران برخورد خواهد شد/مشکل مجتمع های بین راهی تا نوروز برطرف شود

بهگزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دومین گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های سراسر کشور با اشاره به اینکه نباید در مرز بین استان ها نباید دعوایی وجود داشته باشد، گفت: سیاست در این بخش 99 قدم است و نباید دوباره مشکلی بین مرزهای دو استان وجود داشته باشد و همین امروز این مشکل باید رفع شود و اگر دوباره تکرار شود برخورد خواهد شد. موضوع دیگر مشکلاتی است که با شهرداری ها وجود دارد که در بیشتر موارد حق با راهداری است، اما برای مردم دغدغه ایجاد کرده که باید با تعاملات این مشکل را به ویژه برای نوروز امسال حل کرد.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه برخی مواقع به دلیل کمبود اعتبارات در جاده سازی آیتم های را حذف می کنند که از بین بردن سرمایه است و مردم را نیز به دردستر می اندازد، تصریح کرد: امسال 700 کیلومتر بزرگراه ساخته شده که 200 کیلومتر آن آماده است و فقط خط کشی و...باقی مانده که با همکاری سازمان راهداری به اتمام می رسد.

او با بیان اینکه زیرسازی جاده فرعی با جاده اصلی متفاوت است، گفت: تردد کامیون های معدن کاران باعث ایجاد مشکلاتی در جاده های فرقی شده و دغدغه های را برای مردم ایجاد کرده که این وظیفه سازمان راهداری است که با معدن کاران صحبت کنند تا بتوانند در رفع مشکلات ناشی تردد کامیون های آنها همکاری لازم را انجام دهند. 

او با اشاره به اینکه برای جلوگیری حوادث باید از پیش مانع بروز آن شویم، تصریح کرد: باید تعامل بین فرماندارن، دهداران و ...افزایش یابد تا تلفات جاده ای کاهش یابد، زیرا در سال 96 و 97 طبق آمار 80 درصد تلفات جاده ای در جاده های فرعی بروز کرده است.

اسلامی با بیان اینکه در مانیتورینگ سازمان راهداری کیفیت آسفالت جاده های تمام کشور رسد می شود، تصریح کرد: زمانی که اطلاعات در اختیار داشته باشیم می توان براساس اولویت ها بهسازی جاده ها عمل کنیم از این رو رفع مشکلات جاده ای تا قبل از عید باید در دستور کار سازمان راهداری قرار گیرد.  

او با بیان اینکه کنترل عواملی که استهلاک جاده را تسریع می کند باید بررسی شود، گفت: اگر در یک منطقه جاده زود از بین برود نشانه کم کاری راهدار است. بنابراین مرتبط باید جاده ها را رصد کرد و نباید منتظر تعمیر بود.

او با بیان اینکه برداشت بیش از حد آب یا عدم لایروبی از رودخانه باعث آسیب به پل ها می شود، گفت: وظیفه سازمان راهداری مراقبت از جاده ها و پل ها است که باید مانع از آسیب های این بخش است. همچنین در کنترل ساخت و سازها باید نقش فعالی داشته باشند و مانع از تجاوز به حریم را شود و اگر جایی بعد از رای دادگاه تخریب شود مقصر راهداری است و این ساخت و سازها باید قبلا متوقف می شد .

اسلامی درباره ظرفیت های پشتیبانی سفر تصریح کرد: مجتمع های زنجیره ای بین راهی زنجیره ای هستند و نباید اجازه دهیم افرادی با حداقل سرمایه از امکانات استفاده کنند و مجتمع های ضعیفی بسازند، چراکه مردم این موضوع را از ما مطالبه می کنند و ما از شما مطالبه می کنیم. در واقع مردم باید بتوانند از مجتمع های با امکانات مناسب استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه باید در کنار آمبولانس باید جرثقیل و آتش نشانی برای جاده ها تامین شود، گفت: خودهای امداد و نجات باید ساماندهی شوند و نمی شود خویش فرما با عنوان امداد و تجارت وارد جاده ها شوند یا نباید تعرفه بدون مقیاس باشد و حتی باید کارت شناسی و...برای آنها پیش بینی شود.

او با بیان اینکه جلساتی در استان ها با ریاست استاندار برای هماهنگی سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد، گفت: در فرصت باقی مانده باید پاکسازی جاده ها، دستشویی علائم، اصلاح سرعتگیرها و...در دستور کار قرار گیرد. همچنین با استفاده از سیستم های هوشمند و با کمک پلیس راه نظم بهتری در ترددها داشته باشیم و در مواقع ترافیک با حضور موقع باید مسیر بازگشایی شود.

او با بیان اینکه باید ماشین های آماده به کار به حداکثر برسد، افزود: طرح نوسازی خودروها انجام شده که در اختیار راهداری ها قرار دارد و آنهایی که نیاز به تعمیرات دارد باید به سرعت انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه مانع از کاهش واریز بیمه کارگران از سوی کارفرماها شوید، گفت: با توسعه تعاملات با سازمان های دیگر باید مشکلات به حداقل برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که مصوبه ساخت و بهره برداری جاده های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل واگذار می شود، گفت: سال آینده با توجه به توافق های که با سازمان برنامه و بودجه انجام شده نصب دوربین و تجهیزات نیوجرسی در دستور کار قرار گیرد تا ایمنی جاده های اصلی بالا رود.

او با بیان اینکه باید راننده های ماشین آلات سنگین در تعمیر ماشین آلات فعال شوند گفت: سازمان راهداری باید برای این بخش اعتباری در نظر بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه