English

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به موج درباره عرضه شب عید مطرح کرد

عرضه ۴۰ هزار تن پرتقال و ۳۰ هزار تن سیب در میدان های میوه و تره بار

حسین شیرزاد گفت: طبق وظیفه محوله، 40 هزار تن پرتقال و 30 هزار تن سیب از دو هفته قبل از شب عید از طریق میدان های میوه و تره بار در استان های کشور با قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

عرضه 40 هزار تن پرتقال و 30 هزار تن سیب در میدان های میوه و تره بار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با اشاره به اینکه این تشکل 4.5 میلیون عضو و 5800 تشکل دو نهاد زیرمجموعه دارد، گفت: این سازمان در حوزه  زیرساخت سازه روستایی، بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی و تولیدات روستایی فعالیت می کند، در حال حاضر با کمک 13 اتحادیه و سازمان های روستایی استان ها به دنبال ایجاد نهادهای جدیدی با نام زنجیره تخصصی کشاورزی هستیم.

حسین شیرزاد با بیان اینکه در سال جاری 66 تن زعفران در بورس کالای کشاورزی عرضه کرده ایم، افزود: این سازمان عاملیت خرید های تضمینی کشاورزی برای تنظیم بازار را به عهده دارد که خرید تضمینی گندم با مقدار 3 میلیون و 300 هزار تن، خرید سیب زمینی به میزان 26 هزار تن برای تنظیم بازار و جلوگیری از آفت قیمت این محصول در مسیر تنظیم بازار گام بردارد.

او با بیان اینکه 44 هزار تن شیر از دام داران خریداران شده است، افزود: دامپروری کشور را در کشف و کنترل قیمت ها همکاری داشته ایم و حتی در عرضه شیرخشک در بورس همکاری داشته ایم.

شیرزاد با اشاره به اینکه در زمینه صادرات و برندسازی فعال بوده ایم، تصریح کرد: 13 هزار تن محصول کشاورزی به کشورهای منطقه صادر شده و 40 هزار تن دانه روغنی و جو با همکاری شرکت بازرگانی در راستای تنظیم بازار اقدام کرده ایم.

شیرزاد با تاکید بر اینکه عرضه سوخت نیز در دستور کار داشته ایم، گفت: نزدیک به 28 هزار تن انواع سوخت به شکل میعانات گاز و عرضه 545 هزار تن آرد در نقاط دور افتاده کشور از دیگر اقدامات موثر این سازمان بوده که خدمات را در پهنه ای از کشور انجام می دهد از حیطه خدمات دیگر سازمان ها به دور بوده است.

او با بیان اینکه در تامین به هنگام و به قیمت میوه شب عید انجام داده ایم، گفت: 30 هزار تن با همکاری اتحادیه ها تامین و به همه استان های کشور ارسال شده است. همچنین 6 هزار تن ذخیره ملی دارد برای تامین در نقاط کمتر برخوردار در دستور کار دارد. همچنین در حال تهیه 40 هزار تن پرتقال هستیم که 30 هزار تن تامسون از مازندران خواهد بود و 10 هزار تن از استان های جنوبی تامین و به استان ها ارسال خواهد شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه در تامین 800 هزار تن ریزمغری کودها فعال بوده ایم، اظهار کرد: توزیع کود را سال آینده به بیش از 58 درصد خواهیم رساند. 

او با اشاره به اینکه 3 هزار تن سم در سال جاری توزیع شده است، گفت: در حال حاضر 2.5 میلیون تن ذخیره انباری داریم و زنجیره ای از فروشگاه های روستایی داریم که نوسازی و به سازی 72 مرکز در سال جاری انجام شد و 16 انبار با ظرفیت 18 هزار تن به مجموعه انبارهای این سازمان اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه در بارانداز های مدرن گام های اساسی برداشته ایم، تصریح کرد: 4 مرکز فرآوری شیر و بوجاری از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

او با بیان اینکه اصلاحات در نظام صنفی، صدور پروانه و تمدید پروانه از دیگر وظایف این سازمان بوده است، اظهار کرد: اشتغال روستایی و حمایت از محصولات اتحادیه های زنان، معرفی تشکل های برتر زنان از فعالیت های دیگر این سازمان بوده است.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره نحوه عرضه میوه شب عید، گفت: از دو هفته قبل از شب عید با قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار، میوه سیب و پرتقال را با همکاری میدان های تره بار استان ها عرضه خواهیم کرد،  از این رو امسال شب عید، میوه به قیمت مناسب به اندازه کافی عرضه خواهد شد.

به تازگی لوح تقدیر مدیریت جهادی از سوی انجمن به سازمان تعاون مرکزی روستایی ایران اعطاء شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه