English

بلغارستان درخواست نیروی کار ایرانی دارد

وزیر کار بلغارستان گفت: مشارکت دو طرفه ایران و بلغارستان برای تبادل نیروی کار ماهر درخواست این وزارت خانه است.

بلغارستان درخواست نیروی کار ایرانی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «بیسر پتکوف» در حاشیه اجلاس 107 بین المللی کار در ژنو در دیدار با با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی، با ابراز خرسندی از توسعه روابط ایران و بلغارستان گفت: شباهتهای بسیاری بین وظایف دو وزارتخانه وجود دارد که مبنای خوبی برای مشارکت دو طرف است. 

وی بر آمادگی کشورش برای همکاری و انتقال تجربیات در بخش های آموزش فنی و حرفه ای، اعزام نیروی کار ماهر و متخصص ایرانی به بلغارستان تاکید کرد و خواستار انتقال تجربیات در بخش تعیین حداقل دستمزد و نقش تشکل های کارگری و کار فرمایی شد. 

وزیر کار بلغارستان همچنین خواستار ارایه تجربیات طرف ایرانی در زمینه نحوه تدوین لایحه حمایت از معلولین شد. 

«ربیعی» نیز در این دیدار، بر انتقال تجربیات درباره اصلاح قوانین، حوزه های ایمنی، اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره موضوعاتی مانند بازنشستگی، معلولین و روابط کار با طرف بلغاری به رایزنی پرداخت. 

ربیعی با بیان اینکه در آینده نزدیک کنفرانس بازنشستگی در ایران برگزار می شود، از وزیر کار بلغارستان برای حضور در این کنفرانس دعوت کرد. 

بر اساس توافقی که دو طرف داشتند، تفام نامه و عقد قرار داد همکاری با موضوعاتی مثل اعزام نیروی کار، تبادل دانش در زمینه فنی و حرفه ای، مباحث مربوط به معلولین، پیشگیری از آسیبها و نیز در حوزه تامین اجتماعی و بیمه های اجتماعی تا پایان سال جاری میلادی به امضای دو طرف خواهد رسید. 

 ربیعی به منظور شرکت در صد و هفتمین همایش بین المللی کار و ملاقات با همتایان خود در سایر کشورها، به ژنو سوئیس سفر کرده است و دیدارهای وی تا هفدهم خرداد ادامه خواهد داشت. 

ملاقات با وزیران کار کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان، بلغارستان، فنلاند، ایرلند و کرواسی از برنامه های این سفر ربیعی است.

وزیر تعاون در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد 

وزیر تعاون علاوه بر دیدار با دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد. حضور در اجلاس وزیران کار آسیا و اقیانوسیه و اجلاس وزیران کار جنبش عدم تعهد، ملاقات با مدیرکل سازمان بین المللی کار و حضور در نشست عالی جهان کار از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر است.

سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسه های تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد. این سازمان در سال 1919 تاسیس شد و مقر آن شهر ژنو سوئیس است.

سازمان بین‌المللی کار در آغاز وابسته به جامعه ملل بود و پس از تاسیس سازمان ملل از سازمان‌های وابسته به آن شد. منشور فعلی سازمان که به بیانیه «فیلادلفیا» معروف است در سال 1944 تصویب شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه