English

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با موج

چین از سیاست های آمریکا در قبال ایران تبعیت نمی کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: واردات و صادرات به چین طبق روال قبل انجام می شود و خروج آمریکا از برجام تاثیری در همکاری ایران با این کشور آسیایی نداشته است.

چین از سیاست های آمریکا در قبال ایران تبعیت نمی کند

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه واردات و صادرات با چین طبق روال گذشته در حال انجام است، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام تغییری در سیاست های تجاری چین در قبال ایران نداشته است و پیش تر نیز چینی ها اعلام کرده اند، از سیاست های این کشور در قبال ایران تبعیت نمی کنند.

واردات 70 درصدی ارزش صادرات نفت از چین

او درپاسخ به این سوال که «آیا نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی و برنامه ریزی دولت برای تغییر رویکرد اقتصادی روی واردات کالا از چین تاثیری داشته است؟» اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تغییری در واردات کالا از چین نداشته ایم، زیرا باید نفت بفروشیم و طبق تفاهمات انجام شده با دولت چین، باید 70 درصد از ارزش نفت صادراتی را کالا وارد کنیم. همچنین براساس این توافقات قرار شده کالای مصرفی وارد نکنیم و بیشتر مواد اولیه و ماشین آلات  از این کشور وارد شود.

عسگر اولادی درباره کالاهای مصرفی چینی موجود در بازار تاکید کرد: بیشتر کالاهای متوسط و مصرفی از طریق قاچاق وارد می شود که دولت باید جلوی آن را بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین همچنین درباره واردات خودرو از چین افزود: این خودروهای که در بازار ایران موجود است، بیشتر مونتاژی از محصولات چینی است و باید واردات آن ادامه یابد، زیرا در ایران خودروسازی قوی وجود ندارد.

عسگراولادی با نگاهی به مشکلاتی واحدهای تولید در داخل کشور گفت: در حال حاضر واحدهای تولید کوچک زیرفشار مسائل مالیاتی و ... هستند و دولت برای حمایت از کالای ایرانی باید این موانع را رفع کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه