English

کارشناس هتلداری و گردشگری

صنعت گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است

کارشناس هتلداری و گردشگری گفت: روزی می رسد که تنها راه درآمدزایی و اشتغالزایی دولت، صنعت گردشگری خواهد بود.

صنعت گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است

کارشناس هتلداری و گردشگری در گفتگو با خبرنگاران اعزامی به بندرعباس با بیان اینکه اگر می خواهیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری باشیم، باید همه دستگاه های کشور در این حوزه مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.

عبدالوهاب قاضی با اشاره به اینکه همکاری مدیران استان هرمزگان برای رونق گردشگری و توسعه صنعت هتلداری خوب بوده است، افزود: توجه و توسعه به زیر ساخت های گردشگری از مهمترین زمینه های توسعه این صنعت در کشور و به خصوص استان هرمزگان است.

روزی خواهد رسید که صنعت گردشگری باید هزینه های دولت را تامین کند

وی گفت: تمام نهادها و ارگان ها باید بدانند که صنعت گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است، زیرا یک روز داستان سوخت فسیلی به پایان می رسد و کشور تنها از این صنعت می تواند به درآمدزایی و اشتغالزایی بالا دست یابد.

قاضی با اشاره به این که، روزی خواهد رسید که صنعت گردشگری باید هزینه های دولت را تامین کند، افزود: اگر در حال حاضر دولت از طریق فروش نفت حقوق کارمندان و هزینه های خود را تامین می کند، روزی می رسد که تنها راه درآمدزایی و اشتغالزایی دولت، صنعت گردشگری خواهد بود.

وی با بیان این که، بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی رونق گردشگری کشور باشد، گفت: دولت هم باید در این راه همسو و همراه بخش خصوصی باشد و از همه مهمتر اینکه دولت باید نگاهی که دنیا نسبت به ایران دارد را عوض کند.

کارشناس هتلداری و گردشگری افزود: گردشگران خارجی که به ایران آمده اند، اعتراف می کنند که قبل از سفرشان تصور دیگری از کشورمان داشتند و بعد با دیدن امنیت، برخورد مردم و هتلداران نگاهشان به ایران عوض شده است، اما در نهایت تبلیغ برای رونق گردشگری باید توسط دولت و نهادهای دولتی در داخل و خارج انجام شود.

رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست

قاضی با اشاره به توجه دولت به گردشگری داخلی نیز گفت: دولت باید برای گردشگری داخلی و خارجی یارانه در نظر بگیرد، زیرا ارائه چنین امتیازهایی انگیزه سفر را برای هر دو گردشگر بالا می برد.

وی با بیان این که، نهادهایی دولتی باید بدانند که رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست، تاکید کرد: اگر نرخ اشتغال در حوزه هتلداری از 20 به 50 برسد، تعداد افرادی که در این عرصه مشغول به کار خواهند شد از 270 به 420 نفر افزایش می یابد، در حالی که سرمایه گذاری جدیدی انجام نشده، اما ظرفیت اشغال بالا رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه