English

موج گزارش می دهد؛

امتناع مسوولین از پاسخگویی به واردات تخم مرغ/ورود دولت به گرانی تخم مرغ

در پی گرانی تخم مرغ در هفته های گذشته مسوولان مربوطه درباره واردات یکباره این محصول به کشور از انجام مصاحبه امتناع کردند.

امتناع مسوولین از پاسخگویی به واردات تخم مرغ/ورود دولت به گرانی تخم مرغ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، براساس اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به یکم دی ماه متوسط قیمت خرده فروشی تخم مرغ ۵۳.۷ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشته است و  بهای تخم مرغ معادل 9 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

22 هزارتن تخم مرغ درحال ترخیص از گمرک

قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار به ۲۰ هزار تومان رسیده است، توضیح داد: البته آمار، این اعداد را تائید نمی‌کند.ضمن اینکه تخم‌مرغ‌های وارداتی که در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود، به صورت شیرینگ پک شده، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و بدون بسته‌بندی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

در هفته های گذشته نرخ تخم مرغ  از 11 هزار و 800 تومان مصوب در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران، ابتدا به 12 هزار و 500 تومان، هفته بعد به 15 هزارتومان و به فاصله کمی به 16 هزار تومان رسید. تا جایی که در برخی از مناطق تهران قیمت هر شانه تخم مرغ به  20 هزار تومان رسید.

همچنین پای گرانی تخم مرغ به نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران باز شد و نوبخت مطرح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، مجوز واردات 19 هزارتن تخم مرغ را صادر کرده است و 22 هزارتن نیز در گمرک درحال ترخیص می باشد.

نوبخت با بیان اینکه رییس جمهوری برای تنظیم بازار در این زمینه تاکید فراوانی دارد تصریح کرد: 110 تن تخم مرغ وارداتی نیز ترخیص و در حال عرضه در میادین میوه و تره بار است.

وزارت جهاد کشاورزی نمی گذارد مصاحبه داشته باشیم

در همین باره خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تماس گرفت تا دراین باره مصاحبه ای داشته باشد اما وی از پاسخ دادن امتناع کرد و گفت: مسوولان وزارت جهاد کشاورزی از ما خواستند مصاحبه ای در این زمینه نداشته باشیم.

همچنین رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تماس گرفتیم که ابتدا زمانی برای انجام مصاحبه مشخص کردند و سپس از پاسخگویی امتناع کردند.

از این رو خبرنگار خبرگزاری موج به خرده فروشی های مناطق( فاطمی – یوسف آباد و بلوار کشاورز) رفت. ولی متاسفانه اکثر مغازه دارها تخم مرغی  برای فروش نداشتند و یا اصلا خرید تخم مرغ نمی کنند.

یکی از فروشندگان اذعان کرد: آخرین خرید تخم مرغ  هفته گذشته بوده که کارتونی 95 هزار تومان خریداری کردم با این وضع اصلا به صرفه نیست خرید تخم مرغ داشته باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه