English

رویترز:

صعود قیمت طلا به بالاترین قیمت یک سال گذشته

قیمت جهانی اونس طلا به علت سقوط ارزش دلار و تنش های میان کره جنوبی و آمریکا، امروز بالاترین قیمت از آگوست سال گذشته را تجربه کرد و در لحظه انتشار این خبر 1353.53 دلار در هر اونس فروخته شد.

صعود قیمت طلا به بالاترین قیمت یک سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، با کاهش ارز دلار به علت آمار فرصت‌های شغلی کمتر از انتظار آمریکا و تشدید تنش‌ها در مورد کره جنوبی قیمت طلا به بالاترین قیمت در یک سال گذشته رسید.

هر اونس طلا 4.31 دلار افزایش یافت و 1353.53 دلار فروخته شد. این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات به بالاترین قیمت از آگوست سال گذشته رسیده بود.

طلا در مسیر ثبت افزایش 2 درصدی در هفته و ثبت سومین هفته افزایشی قرار دارد.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار توضیح داد: «بلاتکلیفی تنش های کره شمالی و فروش دلار آمریکا به طور کلی قیمت طلا را یک شنبه به بالاترین قیمت سال 2017 رساند.»

شاخص دلار امروز در برابر سبدی از 6 ارز بین المللی اصلی 0.5 درصد افت کرد. این شاخص در ساعات اولیه معاملات به کمترین رقم از ژانویه 2015 رسیده بود.

دنیل استیل، تحلیلگر بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: « به علت آمارهای اقتصادی ضعیف تر از انتظار آمریکا که نسبت به افزایش بعدی نرخ بهره تردید ایجاد کرده است، قیمت طلا افزایش یافت. »

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه