English

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان خبر داد:

افزایش همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک

سرکنسول فدراسیون روسیه گفت: در آینده نزدیک شاهد فصل جدیدی از همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ خواهیم بود.

افزایش همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آندری ژیلتسوف در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون به شهر‌های زیادی سفر کردم، اما اصفهان بسیار زیباست و بحق «نصف جهان» است، گفت: برخلاف تمامی تحریم‌ها علیه ایران، احساس می‌کنیم سطح همکاری‌های ما رو به افزایش است و هر روز محکم‌تر می‌شود.

وی افزود: براساس آمار گمرک اصفهان، سال گذشته میلادی میزان مبادله کالا بین استان‌های اصفهان و روسیه از ۲۵ میلیون فراتر رفته که امیدواریم در آینده حجم تبادل کالا افزایش یابد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان ابراز امیدواری کرد: با تلاش مشترک، مراودات دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های گردشگری افزایش یابد، که لغو روادید گروهی یکی از راه‌های رسیدن به این طرح است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ ویزا برای دانشجویان ایرانی که درخواست سفر به روسیه برای تحصیل داشتند، صادر شده است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان با بیان اینکه اصفهان پایتخت گردشگری و فرهنگی، همچنین پایتخت اقتصاد دانش‌بنیان ایران است، گفت: توسعه روابط بین ایران و روسیه و تحکیم ارتباطات و همکاری میان شهر‌های خواهرخوانده اصفهان و سن‌پترزبورگ به هموار شدن مسیر دیپلماسی شهری کمک می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال ۲۰ سالگی خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ برگزار خواهد شد، افزود: در نظر داریم همکاری میان نهاد‌های قانون‌گذار دو شهر در برنامه مشترک آنها قرار گیرد تا سطح همکاری‌ها گسترش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه