English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد؛

برنامه‌ریزی‌ آغاز عملیات اجرایی خط ۳ متروی اصفهان در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از برنامه‌ریزی برای اجرای فاز سوم خط ۲ متروی اصفهان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو در سال آینده انجام شده است.

برنامه‌ریزی‌ آغاز عملیات اجرایی خط ۳ متروی اصفهان در سال آینده
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمد نورصالحی، با اشاره به دستاوردهای حمل‌ونقلی دوره ششم مدیریت شهری این کلان‌شهر اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی موضوع مهمی است که روزبه‌روز با توسعه شهرها و اقتصاد نقش پررنگ‌تری می‌گیرد؛ کلان شهر اصفهان در حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو فعالیت‌های زیادی داشته است ولی بعد از کرونا دچار رکود سنگینی شد.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در بخش اتوبوس‌های نصف جهان افزود: بعد از کرونا تعداد اتوبوس‌های فعال در این کلان‌شهر به ۶۰۰ دستگاه کاهش یافت و سرفاصله این اتوبوس‌ها به بالای نیم ساعت رسیده بود؛ حوزه مترو نیز پیشرفت چندانی نداشت، به گونه‌ای که خط یک باوجود راه‌اندازی، به کندی پیش می‌رفت و خط دو سرعت خوبی نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی دو سال اخیر تعداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر اصفهان خریداری شد که بیش از ۲۰۰ دستگاه آن به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شد، به همین دلیل سرفاصله بین اتوبوس‌ها کاهش یافت.

 

۸۵۰ اتوبوس در اصفهان آماده به‌کار است

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس در این کلان‌شهر فعال است که معمولاً تعدادی از آن‌ها در شرایط گارانتی، نوسازی و تعمیر قطعه قرار دارد و به همین دلیل فقط ۸۵۰ اتوبوس آماده به‌کار است.

نورصالحی درباره پیشرفت‌های حوزه مترو بیان می‌کند: خط یک مترو با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، البته قبل از شرایط کرونا، تعداد مسافران این خط در روز به بیش از ۱۲۰ هزار نفر می‌رسید، اما بعد از کرونا به ۲۰ هزار نفر تغییر یافت و به همین دلیل شرکت مترو، توسعه و عملیات اجرایی این خط را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در خط دو متروی اصفهان نیز بخش زیادی از عملیات حفاری تونل‌ها انجام شده و سفت‌کاری ایستگاه‌ها در حال انجام است و سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصمیم گرفت، خط دو را به‌صورت فاز به فاز فعال کند و برای راه‌اندازی فاز نخست حدفاصل دارک تا طوقچی تا آخر سال تلاش‌های بسیاری کرده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای آغاز عملیات اجرایی خط سه در سال آینده انجام شده است. البته این طرح‌ها برای به تأیید رسیدن و دریافت مصوبات مراجع ملی، مستلزم همکاری استان و مجموعه‌های ملی در وزارت کشور هستند که امید است با سرعت به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تأمین ناوگان و اتوبوس برقی برای محدوده مرکزی شهر گفت: با توجه به آلودگی هوا این موضوع اهمیت بسیاری پیدا کرده است و امیدواریم برای سال آینده تعدادی از آن‌ها به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه شود.

مسئولان ملی در وزارت کشور و سازمان محیط زیست برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده عزم جدی‌تری داشته باشند

نورصالحی با اشاره به تکمیل ناوگان مترو عنوان کرد: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو ۱۱ دقیقه است که این موضوع مطلوب شهروندان نیست، به همین دلیل با افزایش تعداد رام‌ها، باید این سرفاصله را کاهش دهیم.

وی با اشاره به مشکلات فعلی تاکسی‌ها در شهر اصفهان توضیح داد: موضوع اصلی این ناوگان، نوسازی است تا بتواند با ارائه خدمات به مردم رغبت آن‌ها را برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی بیشتر کند، بنابراین سازمان ذی‌ربط نیز باید با کمک مقامات استانی و ملی با توجه به افزایش قیمت تعمیر وسایل نقلیه، کمک‌های حمایتی و مالی برای رانندگان تاکسی در نظر گیرد.

 

نامطلوب شدن شرایط تاکسی‌های خطی و گردشی در سطح شهر به دلیل ورود تاکسی‌های اینترنتی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نامطلوب شدن شرایط تاکسی‌های خطی و گردشی در سطح شهر به دلیل ورود تاکسی‌های اینترنتی گفت: سازمان مربوطه باید رانندگان را حمایت کند و به آن‌ها وام قرض‌الحسنه بدهد تا باوجود افزایش قیمت خودروها بتوانند وسایل نقلیه خود را بازسازی کنند، زیرا عمر بعضی از آن‌ها بالای ۲۵ سال است و علاوه بر رانندگان، مردم نیز بی‌رغبت می‌شود که از تاکسی‌ها استفاده کنند.

 

میانگین سن تاکسی‌های شهر اصفهان به ۱۲.۵ سال رسیده است

وی بیان کرد: میانگین سن تاکسی‌های شهر اصفهان به ۱۲.۵ سال رسیده است و نشان می‌دهد این ارگان در شرایط مطلوبی قرار ندارد به همین دلیل باید مسئولان ملی در وزارت کشور و سازمان محیط زیست کشور و حتی صنایع بزرگ با وام‌های کم بهره و قرض‌الحسنه به این نهاد کمک کنند.

 

استان اصفهان بعد از کرونا نتوانست در زمینه حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به شرایط قبلی بازگردد

نورصالحی درباره حمل‌ونقل بین شهری تاکید کرد: استان اصفهان بعد از کرونا نتوانست در زمینه حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به شرایط قبلی بازگردد، البته پیگیری‌های زیادی در این باره انجام شده است، اما شرایط جابه‌جایی و تأمین بلیت در بیشتر مواقع برای شهروندان مطلوب نیست و این موضوع محدود به شرایط خاص، تعطیلی‌ها و اوج سفرها نمی‌شود، بلکه در اکثر مواقع مردم با این مشکل روبه‌رو هستند و این مسئله ناشی از بعضی ناهماهنگی‌ها در مجموعه‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی است که در سه حوزه هوایی، زمینی و تریلی فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه