English

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان :

معادن، بزرگترین ثروت ایران پس از نفت محسوب می شوند / رتبه چهارم استان اصفهان در حوزه معدن کشور

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان از رتبه چهارم استان اصفهان در حوزه معدن کشورخبرداد.

معادن، بزرگترین ثروت ایران پس از نفت محسوب می شوند / رتبه چهارم استان اصفهان در حوزه معدن کشور
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حسام الدین فرهادی نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اصفهان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می شود و رتبه چهارم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از نظر تولید سنگ‌های تزیینی، مرمریت، گرانیت و سنگ چینی رتبه اول کشور را دارد، افزود: معدن طلای موته اولین معدن طلای کشور در استان اصفهان قرار دارد .

فرهادی نسب افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر به دلایل شرایط و مشکلات اقتصادی اجتماعی، موانع تولید و خودتحریمی ها با مشکلات بسیاری در حوزه معدن مواجه شده ایم بطوریکه رتبه اصفهان در این عرصه نیز تنزل یافته است.

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه یکی از مجهزترین و بزرگترین سایت های نمایشگاهی کشور در استان اصفهان وجود دارد، افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت بخش معدن از آن استفاده نشده که امیدواریم امسال یکی از غنی ترین نمایشگاه‌ها را در بخش معدن برگزار کنیم.

معاون نمایشگاه بین المللی اصفهان نیز در ادامه گفت: سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از سیزدهم تا شانزدهم دی امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

محمد گیوی بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه بعد از چند سال وقفه فرصتی برای استفاده از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده است که متاسفانه در اتاق بازرگانی اصفهان مغفول مانده است.

وی افزود: اصفهان با ۱۶ شهر دنیا رابطه خواهرخواندگی دارد و تعاملات دیپلماتیک و سیاسی در حوزه شهرداری‌ها از این طریق بسیار ساده تر قابل انجام است اما تا کنون از این ظرفیت ها استفاده چندانی نشده است.

گیوی با اشاره به  آمادگی پذیرش مهمانان خارجی در نمایشگاه معدن اصفهان بیان داشت: شرکت نمایشگاه های اصفهان برای اطلاع رسانی در حوزه های امور بین‌الملل فعالیت مضاعفی را انجام می دهد که اثرات آن در نمایشگاه های گذشته از جمله نمایشگاه سنگ و حضور شرکتهای چینی، ترکیه ای و ایتالیایی رو به گسترش است.

معاون امور نمایشگاهی اصفهان اظهار کرد: باید این ظرفیت ها و ارتباطات غیر رسمی بین المللی را در راستای توانمندسازی اینگونه نمایشگاهها استفاده کنیم ادامه داد:

 در ادامه این نشست خبری نایب رییس کمیسیون صنعت وعضو کمیسیون صنعت اتاق بیان کرد: امروز بزرگترین و دومین صنعت خفته در ایران، معادن  هستند که از هر عنصر معدنی در استان وجود دارد اما به دلایلی مغفول مانده است.

محمد ابکا با بیان اینکه در حال حاضر وارد انقلاب صنعتی چهارم شده ایم و لازم است با دنیا ارتباط فنی برقرار کنیم، افزود: در شرایط کنونی به دلیل سختی صادرات نفت، کشورهای منطقه برای بکارگیری ثروت معدنی خود تلاش می کنند و ما نیز باید این عرصه را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: امروز فعالان اقتصادی به فکر استفاده از این ثروت خدادادی افتاده اند و در این راستا برای کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان رسالتی تعریف شده که از این ثروت تا حد ممکن نه تنها برای مصرف داخلی بلکه برای صادرات نیز استفاده کنیم.

گفتنی است؛ سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از 13تا 16دی ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار می شود.

نشست خبری معدن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه