English

مدیر بخش بانوان باشگاه اریس در گفتگو با موج مطرح کرد:

افزایش توان ورزشی بانوان برای حضور در مسابقات برون مرزی شنا

مدیر بخش بانوان باشگاه اریس اصفهان بیان کرد: هدف ما افزایش توان ورزشی بانوان تا حضور در مسابقات برون مرزی شنا است.

افزایش توان ورزشی بانوان برای حضور در مسابقات برون مرزی شنا

الهام مجیدی، سرمربی تیم قهرمانی بانوان و عضو کمیته  فنی باشگاه اریس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با بیان اهمیت ورزش شنا به عنوان یک ورزش پایه در ایجاد آمادگی های جسمانی و قوای مغزی، مشکلات سخت افزاری در رشته شنا و نبود مسابقات برون مرزی بانوان را از جمله دغدغه های ورزش مفرح شنا عنوان کرد.

وی با اشاره به سابقه حدود بیست و چهار سال فعالیت در ورزش شنای استان اصفهان و کشور، گفت: در این سالها افتخارات بسیاری در استان کسب کرده ایم که بخشی حاصل زحمات همکارانی است که قبل از ما تلاش کردند تا شرایطی را فراهم نمایند که امروز ما راحت تر بتوانیم در پیشبرد فعالیت های ورزشی بانوان با محوریت شنا گام برداریم.

مجیدی با تخصص فیزیولوژی ورزش، کسب اطلاعات علمی و تخصص در زمینه ورزش را به عنوان یک ضرورت در جهت ارتقای کیفیت و سلامتی ورزشکاران بویژه کودکان و نوجوانانی که از ابتدا وارد این عرصه می شوند، دانست و اظهار کرد: همانگونه که مطرح می کنیم "عقل سالم در بدن سالم"، برخورداری از سلامت جسمی، روحی و نشاط می تواند موجب تقویت تمرکز و خلاقیت در افراد شود و لازم است تمام تلاش خود را برای حفظ فرایندهای سنی و اولویت های فرزندانمان داشته باشیم و به آنها بیاموزیم با کارهای تیمی و فعالیت جمعی، در تعاملات اجتماعی، قدرت تصمیم گیری، ارتباط با محیط موفق تر عمل نمایند و عکس العمل به هنگام و درستی داشته باشند.

مربی منتخب استان اصفهان با اذعان به موارد کم تحرکی فرزندان و محدودیت هایی که بویژه در ورزش دختران وجود دارد، گفت: ورود فرزندان به فعالیت بدنی با محوریت ورزش، به رشد شخصیت و تقویت اعتماد به نفس آنها کمک می کند، مانع از انزوا، وابستگی الکترونیکی(موبایل) و دیگر آسیب ها می شود. ضمن آنکه آموزش شنا می تواند در ورود موفق به دیگر رشته های ورزشی بسیار تاثیرگذار باشد.

او افزود: ورزش مبتنی بر علم روز، جزء لاینفک زندگی ما هست و باید به عنوان یک فرهنگ در سبک زندگی دنبال شود. همچنین، لازم است براساس استعدادیابی ورزشی، کودکان و نوجوانان بتوانند در رشته های ورزشی مناسب و مورد علاقه خود که برای تضمین آینده آنها نیز اهمیت دارد، ورود کنند.

عضو کمیته فنی باشگاه اریس در صحبت از وضعیت سلامت ورزشی شنا، توضیح داد: شنا ازجمله رشته های ورزشی است که کمترین آسیب ورزشی را دارد، از نظر ایجاد نشاط به لحاظ فعل و انفعالاتی که در بدن در شرایط افقی و در مقاومت در مقابل آب ایجاد می کند، بسیار تاثیرگذار است و شناگران معمولا از قدرت فکری و قوای جسمانی و مغزی برتری برخوردارند.

او ادامه داد: البته محیط شنا دغدغه های خود را دارد. مخصوصا که در بسیاری از استخرها، سازه ها و فضای سخت افزاری شنا تقریبا قدیمی هستند و به روز رسانی، تجهیز مطابق استانداردهای جهانی و بهره مندی از امکانات جدید مستلزم هزینه های گزافی است. از طرفی، چون شنا ورزشی دیربازده است، برای شکل گیری و افزایش توان شناگران لازم است به ارتقای سخت افزاری این رشته توجه شود.

مجیدی، قدرت بالای ریسک و جسارت رئیس و مدیران باشگاه اریس برای سرمایه گذاری در این بخش را ستودنی خواند و آن را نشانه روح و منش بزرگ مدیران این مجموعه توصیف کرد و یادآور شد: خوشبختانه با حمایت ویژه و همراهی هیات شنا، بانوان شناگر ما در باشگاه اریس توانسته اند به موفقیت هایی دست یابند.

مربی درجه یک شنا و آمادگی جسمانی دختران، دیگر سختی کار را نداشتن مسابقات برون مرزی دختران در کنار مشکلات مالی و مسائل فدراسیون عنوان کرد و افزود: زمانی که خانواده وقت و هزینه فراوان برای آینده ورزشی فرزند خود را نامعلوم می بیند، ممکن است به این باور برسد که آینده ای در رشته شنا برای ورود به مسابقات المپیک جهانی و برون مرزی وجود ندارد و در نتیجه، بی انگیزه شوند.

 او افزود: البته در باشگاه اریس این بهانه و مانعی برای کوتاهی در کار نمی شود. چنانچه، در سخت ترین شرایط توانسته ایم تیم دختران را جلو ببریم و طبق ارزیابی، بنظر می رسد آمادگی حضور در مسابقات مختلف را دارند.

متخصص فیزیولوژی ورزش، از انجام بررسی های فیزیکی و هنجاریابی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی در باشگاه اریس با هدف ارزیابی روند پیشرفت و تبیین آینده شناگران در این باشگاه خبر داد که این نیز به منظور ارتقای کیفیت  ورزشی، افزایش توان و بازدهی ورزشکاران اجرا می شود.

مدیر بخش بانوان باشگاه اریس درباره ارزیابی بهداشتی و ریسک فاکتورهای محیطی استخرها بیان کرد: اگرچه محیط استخرها می تواند از نظر آلودگی ایجاد استرس نماید اما نظارت مستمر و قوی مراکز بهداشت استان بر استخرها، کلرسنجی، بررسی های میکروبی و دیگرآزمایش های دقیق، استاندارد بودن بهداشتی فضا را تایید می کنند.

وی افزود: حضور مربیان، ناجی های فعال و آموزش دیده، شناسایی خطرات و راهکارهای مقابله و رعایت موارد احتیاطی از تدابیری است که در کنترل محیط استخرها اجرا می شود تا محیط های آبی در امنیت کامل باشند. ضمن آنکه، توصیه به استفاده از پوشش مناسب شنا ازجمله مایو مناسب بلحاظ حفظ سلامت پوست، کلاه و عینک شنا بطور جد اجرا می شود.

الهام مجیدی با تاکید بر اینکه در باشگاه اریس از مدیریت تا دیگر کارکنان تمام توان خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه بکار می گیریم، اظهار کرد: انجام رکورد گیری های منسجم و هدف گذاری باشگاه برای دستیابی به چشم اندازی موفق در کیفیت و کمیت، به روز شدن استانداردها، آموزش و پرورش شناگران توانمند، مربیان متبحر و افزایش توان ورزشی استان و کشور در رشته شنا، حضور در مسابقات کشوری و جهانی تا سطح درخشش و کسب مدال های افتخار در دستور کار ما قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه