English

در هفدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان مطرح شد:

خودرو صنعتی فراگیر، مستلزم به روزسازی، جایگزینی آپشن ها و تکنولوژی روز است

صنعت خودرو جهان با گردش مالی حدود 3هزار میلیارد دلار و اشتغال بیش از 48 میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم، اگر خود این صنعت به عنوان یک کشور در نظر گرفته شود، معادل هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود. لذا همه دولت ها در مواقع بحران از این صنعت حمایت می‌نمایند.

خودرو صنعتی فراگیر، مستلزم به روزسازی، جایگزینی آپشن ها و تکنولوژی روز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، از اهمیت صنعت خودرو همین بس که در زمان اعمال تحریم‌های غیرقانونی غرب مربوط به موضوع استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای علیه کشورمان، صنعت خودرو کشور در کنار صنعت نفت، به دلیل نقش برجسته آن در اقتصاد کلان کشور دچار محدودیت‌های بین‌المللی شد.

نمایشگاه خودرو 3

از طرف دیگر صنعت خودرو ایران به عنوان لوکوموتیو صنعت کشور دارای ظرفیت بالفعل تولید حدود 2 میلیون دستگاه خودرو و تولید روزانه بالغ بر 10میلیون قطعه و 6000 دستگاه خودرو در کشور است که موجب رونق 60 رشته بزرگ و کوچک  صنعتی مانند فولاد، پتروشیمی، لاستیک، آلومینیوم، شیشه، نساجی، رنگ و پوشش ها مواد شیمیائی و غیره می شود. بر این اساس، برپایی نمایشگاه های خودرو گامی به سوی تقویت و رشد تولید، توسعه بازار، استفاده از آپشن های روز بلحاظ نیاز مشتری و دیگر ابعاد اقتصادی و اجتماعی است.

هفدهمین نمایشگاه خودرو در اصفهان با حضور خودروسازان داخلی و استقبال پرشور مردم، این نکته را برای  ما مطرح می سازد که رشد و توسعه این صنعت و صنایع وابسته و پیرامونی علاوه بر آنکه می تواند در تامین نیاز بازار داخل، اشتغالزایی، ایجاد فرصت های صادراتی و در رشد و توسعه اقتصاد کشور موثر باشد، بهره مندی افراد جامعه از خدمات مطلوب و ورود نخبگان با ایده های جدید در این عرصه  را فراهم می سازد و می تواند فرصت های رقابتی را پیش روی کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار موج از هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان،  این نمایشگاه با حضور ۲۱ شرکت خودروساز داخلی شامل تولیدکنندگان خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت دایر است که با توجه به استقبال گسترده شرکت های خودروساز و مخاطبان، علاوه بر 17000ف مترمربع ضای سرپوشیده نمایشگاه، بخش عمده ای از فضای باز نمایشگاه در اختیار خودروسازان قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان، تنها ده درصد مشارکت‌کنندگان از استان اصفهان هستند و میزبان شرکت های مدیران خودرو با سه برند، هلدینگ کرمان با ۴ شرکت، گروه بهمن با ۵ برند، سانیار و تیگارد موتور، شایان دیزل، کامل دیزل، گروه ماموت با سه برند، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، آرین موتور، آرین دیزل، نیکران موتور و آریا دیزل از استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، آذربایجان شرقی و قزوین هستیم.

نمایشگاه خودرو اصفهان

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه استان اصفهان با اشاره به معرفی محصولات متنوع سبک و سنگین در این نمایشگاه، حضور برخی از خودروسازانی که در بسیاری از نمایشگاه ها حضور فعال نداشتند اما در این نمایشگاه حضور یافته اند را، حاکی از جایگاه نمایشگاه خودرو اصفهان دانست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در بخش دیگری از اظهارات خود به خبرنگار موج گفت: خودروسازی ایران امروز به بخشی از هویت ایرانیان مبدل شده و اگرچه نارضایتی‌هایی در مورد کیفیت خودروهای داخلی مطرح می‌شود اما این نکته غیرقابل انکار است که صنایع خودروسازی به واسطه ارتباط گسترده با دیگر صنایع و میزان تولید و اشتغال بالا، نقشی پررنگ در اقتصاد کشور دارند. از طرفی، نگاهی به وضعیت برخی از کشورهای دیگر و چالش‌های آن‌ها در زمان تحریم نشان می‌دهد که یکی از نقاط قوت و تاب‌آوری ما در برابر تحریم‌های ظالمانه، صنعت خودروسازی بوده است که توانسته همچنان گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد و بعنوان بزرگترین صنعت کشور مطرح شود.

نمایشگاه خودرو 2

 امیر صرافی مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور با اشاره به تولید خودروهای سنگین تجاری، از تولید خودروهای سواری با برند لاماری در این شرکت خبر داد. او گفت: این برند را شرکت طبق خط مشی خود ایجاد کرده و اولین مدلی که عرضه آن  را از یک سال و نیم گذشته شروع کردیم، "لاماری ایما"  است که در این نمایشگاه هست و دو ورژن بعدی لاماری ایما شامل یک نسخه فول آپشن و یک نسخه هیبریدی است که دارای موتور الکتریکی و بنزینی است.

او، مشخصه ویژه لاماری ایما را طراحی جذاب و مهندسی درست عنوان کرد که باعث شد در بازار بسیار جذاب و مورد استقبال فراوان باشد. همچنین، از سال آینده نسخه هیبریدی در لاماری تولید و عرضه می شود که با توجه به مشکلات زیست محیطی، این مدل خودرو علاوه بر اهمیت اقتصادی، در کاهش آلایندگی و کیفیت، محصول خوبی است و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

صرافی با اشاره به حضور در نمایشگاه های خودرو در استان های دیگر، افزود: برای اولین بار است که در نمایشگاه خودرو اصفهان شرکت می کنیم. این نمایشگاه بسیار مطلوب و مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفته است ولی مشکل ما در ساعات نمایشگاهی است که اگر تا 9 یا 10 شب ادامه داشت، فرصت بیشتری برای بازدیدکنندگان فراهم می شد.

به گزارش موج؛ نمایشگاه خودروی اصفهان در فضای موجود در نمایشگاه بین المللی اصفهان بالغ بر ۱۷۰۰۰ متر است، که با توجه به استقبال شرکت های خودروساز کلیه فضای سرپوشیده موجود تحت پوشش قرار گرفته است که در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تا 19 آبان ماه برگزار و ساعت بازدید این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۸ در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه خودرو 4

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه