English

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

فریاد حمایت از فلسطین، دستاورد اتحادیه بین‌المجالس جهانی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دستاوردهای اتحادیه بین‌المجالس جهانی را تشریح کرد.

 فریاد حمایت از فلسطین، دستاورد اتحادیه بین‌المجالس جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه ۲۰۶ کشور در دنیا وجود دارد که ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل و ۱۷۸ کشور عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی هستنند، گفت: در اجلاس بین‌المجالس نمایندگان مجلس سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا حرف واحدی بزنند.

وی بیان کرد: IPU سالانه دو اجلاس سراسری برگزار می‌کند و هر سال یک کشور میزبان برگزاری این اجلاس است. این دوره در کشور آنگولای آفریقا برگزار شد. در این سفر حجت‌الاسلام ذوالنوری، نایب رئیس اول مجلس و تعدادی  از نمایندگان از جمله آقایان رضاخواه، گلرو، طاهری و خانم‌ها رفیعی و آزاد نیز حضور داشتند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اصلی اجلاس به فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌عنوان آیتم اضطراری توسط هیئت جمهوری اسلامی ایران عنوان شد.

آقاتهرانی اضافه کرد: در این سفر کمیته‌ای که مطابق برنامه باید در آن شرکت می‌کردم، جلسه کمیته حقوق بشر بود که در واقع محل مناسبی برای مطرح کردن موضوع فلسطین بود و یک روز زودتر از افتتاحیه برگزار می‌شد.

وی گفت: باتوجه به مهم بودن مظلومیت مردم فلسطین و اتقافات اخیر، از نمایندگان درخواست کردم همگی در این کمیته صحبت کنند.

آقاتهرانی بیان کرد: از کشورهای مصر، یمن و ترکیه نیز نمایندگانی حضور داشتند و هرکدام به نوعی در این زمینه صحبت کردند. خانم اردوغان از مصر در این نشست عکسی از غزه نشان داد که مادری تکه‌های بدن فرزند خود را جمع می‌کرد و این کار واقعاً جلسه را بهم ریخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای پاچکو، رئیس پرتغالی قبل از اجلاس دو بیانیه در راستای حمایت و دفاع از رژیم صهیونیستی صادر کرد و حمله به مردم غزه را مجاز دانست و حماس را متهم و محکوم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نگران بودیم که وی این رویکرد را در اجلاس دخیل کند که این مهم نیز رخ داد؛ آقای پاچکو در سخنان خود عنوان کرد حمله به غزه حق طبیعی اسرائیل است و رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیات ایرانی هماهنگ بود اگر چنین مسئله‌ای رخ داد، عکس‌العمل نشان دهد؛ لذا هیات پارلمانی کشورمان به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند و کشورهای دیگر نیز مانند عراق، کویت، بحرین و مصر و پاکستان به تبعیت از کشورمان نشست را ترک کردند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، هیات‌هایی که از اجلاس خارج شدند، در تجمعی با یکدیگر مشورت کردند که ادامه روند را چگونه مدیریت کنند؛ با توجه به اینکه سخنران بعدی رئیس‌جمهور آنگولا بود، عدم‌حضور را بی‌احترامی به کشور میزبان دانستند، لذا هیات‌ها مجددا از درب اصلی وارد نشست شدند.

وی افزود: پس از پایان سخنان پاچکو، هیئت‌های پارلمانی کشورهای اسلامی از درب اصلی و جلوی جایگاه به محل مراسم بازگشتند و با شعار "شرمت باد" واکنش شدیدی نسبت به مواضع اتخاذ شده علیه مقاومت ملت فلسطین نشان دادند و با صدای بلند به حمایت از مردم فلسطین پرداختیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت رئیس‌جمهور آنگولا که رژیم صهیونیستی در آنگولا سفارت ندارد، گفت: وی در سخنرانی خود اسرائیل را محکوم کرد و در حمایت از مردم غزه عنوان کرد، اشغالگری این رژیم پس از ۷۵ سال باید پایان یابد. بر این اساس، تا پایان اجلاس، مخالفان کاملاً در این جلسه ساکت بودند و جرأت حمایت رسمی از رژیم صهیونیستی را نداشتند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی بابیان اینکه هرکس در هر جایگاهی باید وظیفه خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین انجام دهد، گفت: اهالی رسانه هم باید به این فکر کنند که چه می‌توانند برای فلسطین انجام دهند و درباره موضوعاتی مانند چرایی جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی و... روشنگری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه