English

مدیرعامل باشگاه ورزشی اریس در گفت‌وگو با موج مطرح کرد:

پتانسیل فراوان ورزشکاران رشته شنا در مقابل محدودیت‌های کمبود فضای تمرین و هزینه‌های سنگین

مدیرعامل باشگاه ورزشی اریس بیان کرد: ورزشکاران رشته شنا در مقابل محدودیت‌های کمبود فضای تمرین و هزینه‌های سنگین، پتانسیل فراوانی دارند.

 پتانسیل فراوان ورزشکاران رشته شنا در مقابل محدودیت‌های کمبود فضای تمرین و هزینه‌های سنگین

مسعود جابرزاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته با اهداف آموزش شنا، تقویت تیمی و ارتقای جایگاه این ورزش در سطح ورود به عرصه لیگ‌ها و مسابقات جهانی و کسب مقام قهرمانی پرداخت.

مسعود جابرزاده از قهرمانان و دروازه‌بان سابق شنای ایران در مسابقات واترپلو بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ باشگاه اریس را تاسیس کردیم و در طول این سال‌ها با آموزش تیم‌های شنا در همه رده‌های سنی توانستیم به‌عنوان یک باشگاه خصوصی قهرمان‌پرور مطرح شویم و در حال حاضر ۱۵۰ نفر پرسنل داریم که دوسوم در استخر انقلاب فعالیت می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه بیشترین اعضای تیم ملی شنا از باشگاه اریس هستند، اظهار کرد: نخستین باشگاهی هستیم که با اتکا به اجرای تمرینات خودمان طبق برنامه باشگاه اریس، بررسی وضعیت اعضای تیم و با هماهنگی فدراسیون توانستیم تیم‌ها را با هزینه شخصی به کشورهایی ازجمله بلغارستان اعزام کنیم.

مربی سابق تیم شنای لیگ برتر کشور یادآور شد: به‌دلیل محدودیت کرونا و مشکلاتی که برای اجرای تمرینات وجود داشت، با سختی‌های فراوان فقط توانستیم سه نفر ورزشکار و یک مربی برای مسابقات اعزام کنیم، اما در عین حال بهترین نتایج را گرفتیم. چنانچه، اعضای تیم ما توانستند به کسب ۴ رکورد ملی  و یک ورودی المپیک دست یابند.

جابرزاده گفت: باشگاه ما یک باشگاه ورزشی تخصصی در زمینه شناست و تمام موضوعات مربوط به شنا و شناگران را مورد بررسی قرار می.دهد و همین‌طور سعی بر این است تا استانداردهای جهانی را وارد جامعه شناگران کنیم تا سطح شنا از اینکه هست، چند پله ارتقا یابد و موفقیت بیشتری برای تیم خود در لیگ‌ها و مسابقات فراهم شود.

جابرزاده در ادامه توضیح داد: اقدامات فراوانی در زمینه نحوه تغذیه، موضوعات اخلاقی و رفتاری، مشاوره و... زیرنظر کارشناسان کمیته‌های تخصصی در باشگاه اریس انجام می‌شود و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است. نمونه آن در تابستان  امسال است که در مسابقات قهرمانی کشوری، انتخابی تیم ملی ایران برای مسابقات فیلیپین، تیم‌های ما توانستند ۴۰ مدال در رتبه‌های اول تا سوم کسب کنند.

مدیرعامل باشگاه اریس افزود: تیم‌ها در سه رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال با رتبه سوم، ۱۳ تا ۱۴  ساله در رتبه دوم در مقام نایب قهرمانی  و ۱۸ سال به بالا با رتبه اول در جایگاه قهرمانی قرار گرفتند. این مسابقات در قالب جام آزادی در استخر ورزشگاه آزادی تهران با حدود ۵۶ نفر از باشگاه اریس اصفهان بودند که ۴۰ مدال کسب کردند.

وی ادامه داد:  رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال نیز توانست سه ورودی برای مسابقات فیلیپین به‌دست آورد که در این زمینه می‌توان از شنتیا نظری نام برد که طی ۴ سال دوره در باشگاه اریس، در رشته ۱۰۰ متر ، ۵۰ متر و قورباغه درخشید.

مدیرعامل باشگاه اریس درباره شنای دختران به خبرنگار موج گفت: یک پایگاه اختصاصی در استخر جی گرفته‌ایم که با مدیریت فنی خانم الهام مجیدی اداره می‌شود و تیم بانوان تونسته‌اند رتبه‌های اول تا سوم را در مسابقات استانی کسب کنند، اما هنوز در سطح کشوری رتبه‌های فوق‌العاده‌ای کسب نکرده‌اند.

جابرزاده در صحبت از محدودیت‌هایی ازجمله فضای تمرین، وضعیت استخرها، هزینه‌های سنگین و موارد دیگر، ضرورت همت بیشتر شناگران و مربیان و رسیدگی متولیان امر را مطرح و ابراز امیدواری کرد: با رفع این موانع، اتفاقات بهتری در رشته شنا رخ دهد.

مربی سابق تیم واترپلو استان اصفهان نیز عنوان کرد: حمایتی از باشگاه نمی‌شود. ما به مکان مناسب تمرین نیاز داریم که با توجه به گران بودن تمرینات شنا و استخر، لازم است به وضعیت باشگاه‌ها و محل مناسب تمرین توجه شود. زیرا بازده آن برای کشور ارزشمند است. ضرورت حمایت قانونی از باشگاه‌ها در واگذاری فضا و تسهیلگری با وجود ۱۰۰۰ نفر شناگر حرفه‌ای در اصفهان احساس می‌شود.

 جابرزاده گفت: برای مدیریت استخرها، با صرف انرژی زیاد و مشکلات تامین هزینه مواجه هستیم که لازم است نهادهای استانداری و تربیت بدنی در زمینه تامین محل مناسب برای انجام تمرین از باشگاه ها حمایت کنند. از طرفی، قانونا تا ۳ سال امکان تمدید باشگاه و استخر جهت اجرای تمرینات وجود دارد، ولی حتی این مورد رعایت نمی‌شود. بر این اساس، با وجود مشکلات فراوان و هزینه‌های سنگین، اگر در مقطعی نتوانیم ادامه دهیم، احتمالا کار را رها می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه اریس در ادامه گفت: نبود تخته استاندارد شنا و عدم‌امکان نصب آن در استخرها از دیگر محدودیت‌های ما  از لحاظ محل تمرین است. از سویی هم در زمینه جذب سرمایه‌گذار باید بپذیریم که چون برگشت سود برای سرمایه‌گذار مطرح است، رویکرد انجام تمرین در این فرآیند تضعیف شده و صرفا به احداث استخری برای شنا اکتفا می‌شود که این نیز ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام بین مدارس شنا، باشگاه‌ها و نهادهای مرتبط را مطرح می‌کند تا بتوانیم در پیشبرد موفق کار به‌طور منسجم عمل کنیم.

جابرزاده لازمه پیشرفت در ورزش شنا را تغییر نگاه دانست و بیان کرد: پتانسیل فراوانی در بین بچه‌ها و مربیان وجود دارد، اما متاسفانه در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند. توجه به فعالیت باشگاه‌های تخصصی، ایجاد شرایط مناسب تمرین و ساخت استخر طبق استانداردها می‌تواند به رشد و ارتقای این ورزش و کسب مقام‌های قهرمانی در سطح جهان کمک کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه