English

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان خبرداد:

آزادی ۱۹۴ زندانی غیرعمد به همت یک نیکوکار اصفهانی

در آستانه اربعین حسینی با هدف حمایت از زندانیان تحت‌حمایت ستاد دیه با بذل ده سکه بهار آزادی دیگر، مددجویانی که با مشارکت یک نیکوکار اصفهانی آزاد شده‌اند، به عدد ۱۹۴ زندانی رسید.

آزادی ۱۹۴ زندانی غیرعمد به همت یک نیکوکار اصفهانی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسداله گرجی‌زاده با اعلام این خبر گفت: از سال ۱۴۰۰ و در شرایطی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا میزان مشارکت‌های مردمی تا حدودی کاهش یافته بود، نیکوکاری که هرگز راضی به افشای نام خود نشد، در مراحل متعدد و هر بار با هدیه چند سکه‌ بهار آزادی، جواز آزادی زندانیان غیربزهکاری را فراهم کرد که کمتر موردتوجه عموم خیرین بوده‌اند.

وی افزود: این خیّر نیک‌اندیش تا به امروز بیشتر به آن دسته از بدهکاران مالی نگاه کریمانه داشته که با عنوان تعهد مهریه‌های معقول و بعضا محدود به چند سکه انگشت‌شمار گرفتار بند آمده و از ایفای دیون خود به‌دلیل بی‌کاری، کم‌توانی یا دیگر مشکلات عاجز مانده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان اظهار کرد: حمایت از زندانیان مهریه، اگرچه در اولویت رسیدگی‌های ستاد مردمی دیه قرار ندارد، اما در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها، افراد آبرومند و بعضا جوانان مستعد کار بسیاری پیدا می‌شوند که نه با تقبل صداق‌های چند صد سکه‌ای و احیانا هزار عددی، بلکه به صرف ناتوانی در پرداخت مهریه‌هایی به تعداد ۵ سکه یا حتی کمتر از این عدد در منجلاب دادخواست مطالبه کابین و در پیچ و خم فرسایشی اخذ مطالبات حقوقی از جانب زوجه گرفتار آمده‌اند. اقدام قابل‌تقدیر این خیّر و به‌عبارتی بهتر صالح بی‌نام و نشان اصفهانی که بدون جار و جنجال و در کمال اخلاص بدون بوق و کرنای رسانه‌ای، دست به چنین اقدامات ماندگاری می‌زند، در راستای مساعدت و دستگیری از همین افراد مستمند تعریف می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان یادآور شد: نهاد حمایتی ستاد دیه از بدو تاسیس خود در سال ۱۳۷۹ تا به امروز بر حسب ماهیت غیردولتی خود، حدود  ۱۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد را از محل همین کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از بند حبس رهایی بخشیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه