English

با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ؛

۵ طرح بزرگ بخش کشاورزی در شهرستان بویین و میاندشت افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت 5 طرح بزرگ بخش کشاورزی با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان، تعدادی از مدیران و مسئولان استان در شهرستان بویین و میاندشت افتتاح شد.

5 طرح بزرگ بخش کشاورزی در شهرستان بویین و میاندشت افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از پنج پروژه شامل طرح آبیاری کم فشار شهر افوس در سطح 426 هکتار؛ پروژه آبیاری تحت فشار روستای میرآباد در مساحت 35 هکتار؛ طرح شبکه آبیاری و زهکشی درجه 3 و  4 در روستای هندوکش؛ احیا، مرمت و بازسازی قنوات در روستای قلعه و احیا، مرمت و بازسازی قنوات روستای آقاگل به بهره برداری رسید.

همچنین بهره‌برداری از سامانه نوین آبیاری مزارع فاز 1 و 3 اراضی شرکت کشاورزی سیادت فربد در اراضی کشاورزی پایگاه هشتم شکاری(شهید بابایی) انجام شد.

این طرح در سطح 693 هکتار به بهره‌برداری رسید، در این طرح از سیستم کم فشار- نوار تیپ بهره گرفته شده و از تجهیزات به روز در تکمیل آن استفاده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک در آیین افتتاح این طرح عنوان کرد: امروز موضوع امنیت غذایی از اهمیت بسیار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است و کشاورزی پایه اصلی این بخش محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد

صفدر نیازی اضافه کرد: از وظایف ما این است که در مسیر افزایش بهره‌وری به منظور رشد تولید قدم برداریم و در این زمینه میزان مصرف آب را به حداقل برسانیم که خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در سطح استان و کشور شکل گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اصفهان همواره پیشتاز است و کشاورزان بسیار پیشرویی در اصفهان داریم که در کشور سرآمد هستند و لذا وظیفه ما حمایت از آنهاست، بخش کشاورزی یکی از بخش‌های همراه با حاکمیت است و واقعا هم مظلوم است، کشاورزان اقشار زحمتکش و پرتلاش جامه هستند و باید از آنها حمایت کرد.

مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، 148 پروژه بزرگ بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 820 میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، 55 پروژه در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، 49 طرح در بخش تولیدات گیاهی، 14 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، 9 طرح در بخش تعاون روستایی و 7 طرح در بخش دام و طیور و آبزیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین 7 طرح در زمینه عشایر، 5 طرح در بخش تحقیقات کشاورزی، 1 طرح در بخش دامپزشکی و 1 پروژه مرتبط با صنایع کشاورزی از دیگر طرح‌ها هستند.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 567 نفر و تثبیت اشتغال بیش از 232 نفر فراهم خواهد شد و 5797 خانوار بهره‌بردار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مرادمند گفت: سهم آورده بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها بسیار پررنگ است و نشان‌دهنده استقبال چشمگیر بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، خوشبختانه توزیع شهرستانی پروژه‌ها به خوبی انجام شده و شهرستان‌های مختلف استان از برکات اجرای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

جهاد کشاورزی اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه