English

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان خبرداد؛

اجرایی شدن ۶ پروژه برای رفع تنش آبی

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان از اجرایی شدن ۶ پروژه برای رفع تنش آبی در کاشان خبرداد.

اجرایی شدن ۶ پروژه برای رفع تنش آبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد رضا اسدی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۶ پروژه برای رفع تنش آبی اجرا شد،دگفت: بخشی از آن شامل احداث ۱۹۰۰۰ متر مکعب مخزن اجرا شده و در حال ساخت می باشد.( ۱۷۰۰۰متر مکعب ساخته شده و ۲۰۰۰ متر مکعب در حال احداث )

وی افزود : با اجرای این پروژه ها که شامل احداث مخزن ، اصلاح شبکه های آبرسانی و اجرای خط انتقال آب و ارتقاء کیفی آب می باشد می توانیم تنش آبی را در تابستان سال جاری به خوبی پشت سر بگذاریم.

اسدی گفت: برای رفع تنش آبی در روستاها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که این اعتبار طی سه سال هزینه خواهد شد .

مدیرعامل آبفا کاشان با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت اظهار داشت: به همین علت و نیز تنش های آبی چند سال اخیر شاهد افت سطح آبهای زیرزمینی سالیانه به میزان ۸۰ – ۷۰ سانتی متر می باشیم که در مجوع سالیانه 5 درصد از آبدهی چاه ها کاسته شده است .  

وی گفت : سالانه باید حدود 90 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب کاشان اضافه گردد تا بتوانیم شرائط موجود را حفظ کنیم و دچار تنش آبی نشویم .

اسدی میزان نیاز آبی در پیک مصرف را در شرکت آبفای کاشان حدود ۲۰۰۰لیتر در ثانیه اعلام کرد . وی به تامین آب شرب در شهرستان کاشان و آران و بیدگل از طریق ۱۴۰ حلقه چاه اشاره کرد و گفت : سالیانه حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب تولید و توزیع می شود که طی ۴ماهه اول سال تا کنون بیش از ۱۸میلیون متر مکعب آب تولید شده است .  

وی همچنین اشاره کرد که در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰۰۰ متر مکعب آب از طریق دستگاههای آب شیرین کن تصفیه و به کیفیت آب ارتقاء داده می شود .  

اسدی به اصلاح بیش از ۱۸ کیلومتر از شبکه های قدیمی و فرسوده به منظور جلوگیری از حوادث و اتفاقات طی 4 ماهه اول سال اشاره نمود و گفت : اصلاح شبکه های فرسوده از برنامه های جاری و اصلی شرکت می باشد که متناسب با تامین اعتبار انجام می گردد .  

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۸ فقره انشعاب غیر مجاز شناسائی و قطع گردیده که این آمار در سال گذشته ۹۷ فقره انشعاب بوده است .  

مدیرعامل آبفا کاشان با اشاره به تنش آبی در تعدادی از روستاهای تحت پوشش گفت: پایش و شناسائی انشعابات غیر مجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته است که این موضوع می تواند به پایداری تامین آب کمک نماید .

اسدی میزان آب بدون درآمد در شرکت آبفای کاشان را ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت : از این میزان حدود ۸ درصد مربوط به هدر رفت واقعی آب می باشد که با اصلاح شبکه های آبرسانی و خطوط انتقال می توان مقدار آن را کاهش داد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه