English

استاندار اصفهان :

آموزش‌های دولتی و فراگیر تقویت شوند

استاندار اصفهان گفت: برای پیشگیری از تبعیض میان دانش‌آموزان، آموزش‌های دولتی و فراگیر تقویت شوند

آموزش‌های دولتی و فراگیر تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضامرتضوی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: آموزش‌های غیررسمی و غیردولتی نباید تقویت شوند زیرا میزان بهره‌مندی خانواده‌ها از آموزش‌های غیردولتی متفاوت است و باعث تبعیض میان کودکان می‌شود.

وی در خصوص دستور جلسه نخست نشست که به بررسی کودکستان های استان اختصاص یافت، عنوان کرد: به عقیده ما آموزش‌های پیش دبستانی بایستی به صورت رایگان در اختیار کودکان و خانواده‌ها قرار بگیرد این موضوع در وزارت آموزش و پرورش مغفول مانده است از این رو پیشنهاد این موضوع از استان به سطح ملی منعکس شود.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در خصوص آموزش بالاخص آموزش پیش دبستانی مطلوب است مهارت آموزی را در دوره‌های رسمی متمرکز شویم و برنامه مشخصی در این خصوص داشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: آموزش‌های غیررسمی و غیردولتی نباید تقویت شوند زیرا میزان بهره‌مندی خانواده‌ها از آموزش‌های غیردولتی متفاوت است و باعث تبعیض میان کودکان می‌شود.

وی با تأکید بر تبیین برنامه منظم در آموزش و مهارت آموزی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی، گفت: در نظام تعلیم و تربیت نباید کم کاری شود؛ بایستی محتوای مناسب و کافی برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی در نظر گرفته و اوقات دانش آموز به بهترین نحو سپری شود.

استاندار اصفهان در خصوص توسعه هنرستان کشاورزی ۲۲ بهمن منطقه زواره، نیز بیان کرد: جوانسازی بخش کشاورزی و دام و طیور در اکثر کشورهای دنیا بعنوان یک موضوع مهم مطرح می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: این موضوع در کشور ما نیز حائز اهمیت است از این رو توسعه هنرستان‌های کشاورزی بعنوان یک اصل مهم دنبال می‌شود زیرا مبحث کشاورزی به امنیت غذایی مردم گره خورده است و باید به صورت جدی به آن ورود کرد.

وی به اداره کل جهاد کشاورزی استان توصیه کرد به صورت جدی مشکلات و چالش‌های این هنرستان را مرتفع کند و افزود: در این خصوص می‌توانیم با وارد کردن سرمایه‌گذار تمامی ظرفیت‌های این هنرستان را فعال و احیاء کنیم.

استاندار اصفهان گفت: بازدیدی از محل هنرستان صورت بگیرد و مشاور برای آماده کردن طرح آموزشی_تولیدی این هنرستان در نظر گرفته شود؛ با در نظر گرفتن این مهم که طرح به نحوی تدوین شود تا آرزوی هر دانش آموزی حضور در این هنرستان باشد.

مرتضوی ادامه داد: اگر همه ظرفیت‌های این مجموعه فعال شود صدها دانش‌آموز می‌توانند در این هنرستان تحصیل کنند. این فرصت مناسبی برای استان خواهد بود و می‌توان این طرح را به سرمایه گذاران نیز معرفی کرد.

در خصوص کمبود مدرسه در منطقه ۱۴ شهر اصفهان، نیز استاندار اصفهان دستور داد زمین مورد نیاز جهت ساخت مدرسه به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری معرفی شود تا توسط این معاونت و اداره کل راه و شهرسازی موارد بررسی و با تبادل نظر زمین مورد نیاز تأمین شود.

ضرورت توجه ویژه به مقطع پیش دبستانی

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام ماه محرم در خصوص دستور جلسه اول که به بررسی وضعیت کودکستان‌های استان اختصاص یافت، گفت: یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی که شخصیت فرد را شکل می‌دهد مقطع پیش دبستانی است.

وی ادامه داد: اهمیت این مقطع از سایر مقاطع بیشتر است البته ایرادات ماهیتی و موضوعی در خصوص این مقطع وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: نخستین ایراد این است دولت تعهدی نسبت به این مقطع بسیار حساس ندارد از این رو در استان وظیفه داریم ایرادات این حوزه را به سطح ملی منعکس کنیم تا پیش دبستانی ها دولتی شوند.

جان‌نثاری افزود: در سالهای گذشته مراکز پیش دبستانی بی‌رویه رشد کرده‌ و باعث مسائل مختلف شده‌اند در صورتی که وزارت آموزش و پرورش باید اینگونه مراکز را به صورت حقیقی زیر چتر خود بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: بایستی مراکز پیش دبستانی استان پایش شوند پایشی که اطمینان آور باشند و مراکز غیرقانونی تعطیل شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: صداوسیما نیز به صورت شفاف در خصوص اثرات سوء مراکز پیش دبستانی غیرقانونی برنامه سازی کند و در سایت آموزش و پرورش استان مراکز پیش دبستانی مجاز بارگذاری شوند.

وی متذکر شد: سرفصل آموزش‌های مهدکودک بایستی استانی حل شود از طرفی ضروری است وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ و دقیقی به این مقطع داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه