English

هشدار نارنجی مدیریت بحران استان اصفهان درباره افزایش گرد و غبار

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تداوم گرد و غبار شدید در شمال و شمال شرق استان تا اوایل هفته آینده خبرداد.

هشدار نارنجی مدیریت بحران استان اصفهان درباره افزایش گرد و غبار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و تندباد و گردوخاک شمال، شرق، مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان از جمله خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، نطنز، مبارکه، کبوترآباد، مورچه‌خورت و شهرضا را فرا می‌گیرد.

وی افزود: شدت گرد و غبار امروز اداره‌ها و مراکز آموزشی تابستانی، شهرستان اردستان (به جز مراکز امدادی و درمانی) تعطیل کرد و الزامات بهداشت سلامت در منطقه در برابر گرد و غبار اجرا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به خیزش کانون‌های گرد و غبار با منشأ اراضی شرق از جمله اردستان و جنوب سمنان، کاهش میدان دید و افزایش چشمگیر گرد و خاک و دما در شهرستان اردستان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شاخص کیفیت هوا امروز اصفهان هم ناسالم برای عموم است و الزمات بهداشتی برای گروه‌های تحت تاثیر و افراد آسیب پذیر ابلاغ شده است.

شیشه فروش با تأکید بر کاهش فعالیت و ورزش نکردن در فضا‌های باز و استفاده از ماسک استاندارد افزود: رعایت الزامات ایمنی تردد در جاده‌های تحت تأثیر گرد و خاک و تندباد در برابر کاهش میدان دید با اجرای طرح‌های ترافیکی و ایمنی توسط راهداری و پلیس راه باید انجام می‌شود.

وی با تأکید بر حفاظت شبکه‌های برق در برابر گرد و خاک و تندباد ادامه داد: هر گونه فعالیتی که منجر به خیزش گرد و خاک شود از جمله کارگاه‌های ساختمانی شن و ماسه و راه‌سازی، حمل خاک و عملیات خاک‌ورزی و معدنی با همکاری شهرداری‌ها، اداره صمت و نظارت اداره محیط زیست ممنوع است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه