English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

ارتقای رتبه صنعت اصفهان به جایگاه پنجم کشور/ اختصاص ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت و معدن استان اصفهان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از ارتقای رتبه صنعت اصفهان به جایگاه پنجم کشور خبرداد.

ارتقای رتبه صنعت اصفهان به جایگاه پنجم کشور/ اختصاص ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت و معدن استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیرحسین کمیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار اصفهان از رتبه بیست‌وسوم کشور به رتبه پنجم در سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته رشد اقتصادی بخش صنعت ۷.۷ درصد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد

این مقام مسئول ادامه داد: رشد اقتصادی دولت در فصل زمستان سال گذشته ۱.۲ درصد بود که به ۹.۱۱ درصد رسیده است که نشان دهنده یک حرکت با شتاب رو به جلو در کشور بوده  که به همت بخش خصوصی بوجود آمده است.

کمیلی در ارتباط با جلسات ستاد تسهیل استان توضیح داد: هر هفته به طور متوسط دو جلسه کارگروه ستاد تسهیل استان برگزار می‌شودکه در هر جلسه بین ۲۰ تا ۲۷ پرونده با موضوعات مختلف بانکی، مالی و بیمه ای تولیدکنندگان  مورد بررسی و پیگیری می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: هرماه نیز شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و  دولت به ریاست استاندار اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با معادن استان با بیان اینکه پنج هزار معدن را  دولت به مزایده گذاشته است، بیان داشت: در استان اصفهان حدود ۳۰۰ معدن در دو مرحله در بهمن ماه سال گذشته و اردیبهشت سال جاری به مزایده گذاشته شده است.

کمیلی با بیان اینکه مولد سازی اموال دولتی قانون بسیار خوبی است که باید اجرایی شود، افزود: این موضوع بحث جدیدی نیست و  سال‌ها مطرح بوده و باید اجرا می‌شد ،امروز سرمایه‌های راکدی در بخش دولتی داریم که سالهاست بدون استفاده مانده است که باید تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه هدف این قانون تبدیل مازادها به احسن است، گفت: در مولد سازی اموال دولتی و تبدیل آن به احسن پروژه‌هایی که سالها معطل مانده است اجرایی می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن استان اصفهان اختصاص داده شده است.

کمیلی  در ارتباط با صادرات و گمرکات استان توضیح داد: در سال  گذشته میزان صادرات استان اصفهان ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد اعتباری و ۱۱ درصد رشد وزنی داشته است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۸۱۳ قلم کالا از استان اصفهان به کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، ترکیه و امارات و پاکستان و... صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه هیچ مجوزی به صنایع آلاینده در استان داده نشده است، بیان کرد: صنایع قدیمی از گذشته وجود دارد که موظف هستند برای کاهش و کنترل آلایندگی خود برنامه زیست‌محیطی مدونی داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حدود ۷۵ درصد از آلایندگی در اصفهان در شعاع ۵۰ کیلومتر مربوط به منابع متحرک و خودرویی است.

کمیلی در پایان اظهار داشت: استان اصفهان دارای ۹۵۰۳ واحد فعال صنعتی، ۸۷۳ واحد معدنی، ۱۸۷ هزار واحد صنفی با ایجاد اشتغال ۷۰۰ هزار نفری است. ۵۴۷ اتحادیه صنفی، ۲۴ اتاق اصناف، ۶۳۱ انبار کالا، پنج پایانه گمرکی، یک پایانه صادراتی، ۴۵ واحد سردخانه‌ای با ۳۹۸ هزار تن ظرفیت، ۱۱ باب سیلو، دو واحد نمایشگاهی در اصفهان و کاشان، و ۱۴۲ کارگاه قالی دست‌باف با اشتغال‌زایی برای ۲۷۰ هزار بافنده است.

مدیر کل صمت اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه