English

امام جمعه شیراز:

باید خودمان را برای ساخت ایران قوی آماده کنیم

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه برای ساخت ایران قوی باید از نظر سیاسی در دنیا، ارتباطاتمان تقویت شود، افزود: اقداماتی که طی دو سال اخیر از جمله قرارداد راهبرد اقتصادی با چین، عضویت ایران دربریکس و ...انجام شده، در راستای ایران قوی است.

باید خودمان را برای ساخت ایران قوی آماده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: این انقلاب بر پایه یک باور‌هایی شکل گرفته است و ما مکرر باید این باور‌های خودمان را مرور کنیم و به دنبال تعمیق و تثبیت این باور‌ها در ذهن خودمان و نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی باشیم چرا که نگاه و امید ما این است که این انقلاب انشالله پرچمش به دست امام زمان (عج) سپرده می‌شود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امامت به عنوان یکی از باور‌های اصلی انقلاب اسلامی در طول تاریخ بشر استمرار دارد؛ لذا بر هرکس واجب است که نظام امامت را بشناسد و به آن ایمان داشته باشد. ایمان داریم که امروز امام زمان (عج) است و باور داریم که نائب تعیین کرده و باید از نائب ایشان اطاعت کنیم.

آیت‌الله دژکام افزود: برخی از مراجع فرمودند بحث ولایت فقیه بخشی از آن کلامی، اعتقادی، باور و ایمان است و بخشی از آن عملی است که باید فرمان ببریم؛ فرمان بردن در عمل است، اما باید باورمان باشد که واجب است فرمان ببریم و این جزء مباحث کلامی، اعتقادی و معارفی ما است.

او ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در دهه ٦٠ بسیار دشوار بود اما امروز میلیون‌ها نفر برای زیارت این حرم مطهر پیاده‌روی می‌کنند که این نشان از تاثیرگذاری مبارزه ایثارگران و آزادگان و خون شهداست و لذا باید قدردان و شکرگزار باشیم.

وی با اشاره به راهپیمایی در فصل گرما، گفت: توصیه هایی است که کسانی که مشرف می شوند این چهارچوب ها را نگه دارند تا سلامت خود و همراهان تأمین شود و با زیارت مقبول به مأمن خود برگردند.

 آیت‌الله دژکام به هفته دولت هم اشاره و با تاکید بر اینکه باید یادمان باشد که چرا بزرگداشت هفته دولت برگزار می‌شود، گفت: تا وقتی که ارزش‌های در ذهن شهیدان رجایی و باهنر بر دولت و کارگزاران حاکم باشد، در مسیر درست هستیم اما اگر از این مسیر منحرف شویم، ضرر خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز در دولت آیت الله رئیسی ما یک دولت پایبند به ارزش ها را می بینیم و از این جهت باید خدا را شکرگذار باشیم و دعا کنیم عزیزانی که مسئولیت پذیرفتند در مسیر الهی به درستی جلو روند و مسئولیت خود را به درستی ادا کنند.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا در هشتم شهریوماه یک رئیس جمهور و یک نخست وزیر را به شهادت رساندند؟ افزود: نظام امامت اینقدر دشمن دارد که حاضرند رئیس جمهور را هم شهید کنند تا این نظام ادامه نیابد و لذا اگر سران قوای ما را به شهادت رساندند به همین دلیل است‌.

آیت الله دژکام افزود: اینکه دشمن رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه کشورمان را به همراه ۷۲ تن به شهادت می رساند بیانگر این مطلب است که جبهه استکبار به شدیدترین نحو ممکن با نظام امامت و ولایت سر دشمنی دارد.باید خود را برای یک مبارزه طولانی در مقابل استکبار آماده کنیم تا آنها را از قدرت و توان بیاندازیم.

وی ادامه داد: در این مسیر طی چند دهه اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند در نزدیک قله هستیم و نزدیک قله بودن یعنی باید امیدوار باشیم و خودمان را خیلی محکم بگیریم چرا که دشمن به از دست دادن توان ما امیدوار است و رهبر معظم فرمودند این سری مثل دفعه قبل نیست و دوران بزن و در رو گذشته است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در طول سالیانی که گذشته بعد از جنگ تحمیلی و کشتن بزرگان ما دشمن می خواسته باز هم به میدان بیاید و بجنگد اما نتوانسته است و گزینه نظامی را به دلیل محکم بودن ملت ما نتوانسته به کار بگیرد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اگر ایران قوی را مطرح کرده، برای بازدارندگی است و لذا باید خودمان را برای ساخت ایران قوی آماده کنیم، در ابعاد مختلف کارهایی شده است و بنده یادم است در جنگ نا متقارن چه سختی هایی رزمندگان ایرانی سختی کشیدند اما الان شما از نظر ابزار نظامی قوی هستید و دشمنان از شما می ترسند و انشاالله باز هم خدا به شما بیشتر عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: نیاز است که از نظر سیاسی در دنیا ارتباطات ما قوی باشد، کارهایی که در یکی دو سال اخیر در کشور انجام شده از جمله قرارداد راهبردی با چین به عنوان یک قدرت اقتصادی و قرارداد شانگهای به عنوان ارتباط ما با یک مجموعه قوی اقتصادی که اینها یعنی ما قوی شویم تا دشمن نتواند در مقابل ما بایستد. ارتباطات منطقه ای خوبی که اخیرا برقرار شده است و هشت کشور خلیج فارس در اجلاس سازمان ملل می خواهند دور هم جمع شوند و بگویند امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای اطراف این خلیج است و نیازی به دخالت بیگانگان ندارد.

آیت الله دژکام گفت: کمک کنیم که این عظمت و قدرت جا بیافتد، وقتی امنیت و قدرتمندی باشد مسائل اقتصادی هم پیش می رود. همه باید به دولت در حل این چند مساله مهم کمک کنند هیچ یک از جریان های سیاسی نباید در این زمینه کم لطفی کنند چرا که نیاز کشور است و ربطی به این جریان و آن جریان ندارد و اگر ایران قوی بسازیم نتیجه خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به چهارم تیرماه روز کارمند گفت: باید از کارمندان شریف و عزیزی که خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه می دهند تشکر کنیم و این جزو وظایف ما است.انسان از خیری که به او رسیده است باید تشکر کند و اگر تشکر نکند از انسانیت خود افتاده است و این وظیفه انسانی است.

وی ادامه داد: ادبیاتی در کشور است که ادبیات چپ است و در این نوع ادبیات، تشکر از نوع حرف هایمان حذف شده است و می گوییم وظیفه شان است، اما اگر کسی وظیفه خود را به خوبی انجام داد نباید تشکر کنیم؟از جوانی که در حرم مطهر ایثارگرانه وظیفه اخلاقی خود را انجام داد و وسط میدان آمد نباید تشکر کنیم؟در بین کارمندان کسانی هستند که واقعا تلاش می کنند از این رو باید از این ها تشکر کنیم تا بقیه نیز برای خدمت بیشتر تشویق شوند و انگیزه پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه