English

استاندار کردستان در دیدار یا رئیس بنیاد مستضعفان؛

تشریح ظرفیت های سرمایه‌گذاری در کردستان

استاندار کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را برای سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تشریح کرد وگفت: گردشگری کلید توسعه کردستان است.

 تشریح ظرفیت های سرمایه‌گذاری در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛  اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری استان به رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کردستان در اوایل انقلاب اسلامی به دلیل جنگ تحمیلی و درگیرهای داخلی گروه‌های معاند از نمودار توسعه استان‌های مرکزی کشور عقب ماند، که هم اکنون دولت با نگاه ویژه برای جبران این عقب ماندگی، تلاش می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر اول ریاست جمهوری به کردستان و تأثیرات مثبت مصوبات در توسعه استان، از بنیاد مستضعفان خواست که در حوزه‌های گردشگری، خدمات، کشاورزی و تولید فرآورده‌های لبنیاتی، گوشت قرمز و سفید در استان سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار کردستان سرمایه‌گذاری برای احداث تله کابین آبیدر سنندج و طرح توسعه گردشگری صلوات آباد را با عنوان کاتالیزور توسعه گردشگری استان به رئیس بنیاد مستضعفان کشور پیشنهاد داد.

زارعی کوشا دستاوردهای تردد زائران اربعین حسینی از مرز رسمی باشماق مریوان را تشریح کرد و افزود: در سایه برکات تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع)، شمار گردشگران استان از ۱۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که تقویت زیرساخت‌ها تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به ثبت جهانی اورامان و پتانسیل‌های اکوتوریسم در استان و اهتمام ویژه دولت مردمی برای بهسازی و توسعه زیرساخت‌ها به تصریح گفت: بدون تردید سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان کشور در توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند، حوزه گردشگری را متحول کند.

زارعی کوشا، خواستار بازسازی و بازاحیای کارخانه تعطیل شده نساجی کردستان با سرمایه‌گذاری مجدد این بنیاد شد و تأکید کرد: بازگشت این کارخانه به چرخه تولید باعث اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان می‌شود.

وی با اشاره به سابقه سرمایه‌گذاری این بنیاد در احداث مجموعه زنجیره‌ای گاوداری ۵۷۰۰ راسی با محوریت تولید شیر و گوشت دامی در شهرستان قروه؛ افزود: زمینه‌ها و بسترهای مشابه همین سرمایه‌گذاری در شهرستان دهگلان فراهم است.

استاندار کردستان با تشریح اقدامات دولت در افزایش شاخص‌های ضریب آسفالت روستایی و کسب عنوان اول کشور در سال گذشته، از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست که کردستان را در رسیدن به میانگین کشوری یاری دهند.

زارعی‌کوشا، سرفصل پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، تولیدی، خدماتی و گردشگری را مکتوب به روسای بنیاد مستضعفان و مسکن انقلاب اسلامی ارایه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه