English

امام جمعه موقت اصفهان:

سفر رئیس جمهور به آفریقا نماد دیپلماسی متوازن است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سفر راهبردی رئیس‌جمهوری به قاره آفریقا نماد دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم است.

سفر رئیس جمهور به آفریقا نماد دیپلماسی متوازن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای مختلف از جمله قاره آفریقا بیان کرد: از دولت تشکر می‌کنیم که این ارتباط و دیپلماسی را متوازن دنبال می‌کند، در این مدت به سه کشور آفریقایی سفر و قراردادهای اقتصادی بسته شد.

وی گفت: دشمنان از سفر رئیس جمهور به آفریقا خوشحال نیستند، استعمارگران از طرفی مردم را تحریم می‌کنند و از طرفی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند چرا که یکی از نتایج این سفر افزایش صادرات و سرمایه گذاری است.

خطیب نمازجمعه با بیان این که تبلیغات غربی سبب شده کشورهای غنی آفریقایی فقیر جلوه داده شوند، افزود: ترکیه در یک سال ۵۵ میلیارد دلار صادارت خارجی به کشورهای آفریقایی داشته که از کل صادرات ما به اروپا بیشتر بوده است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان بیان داشت: از تجربه بازنشستگان باید استفاده شود و آنها نباید حذف شوند بلکه باید از کانال‌های دیگر به عنوان اهل مشورت از این افراد استفاده شود و قانون گذاران نیز حقوق مادی و معنوی بازنشستگان را حفظ کنند.

وی افزود: امید وارم حقوق بازنشستگان در قالب قانون همسان‌سازی بدرستی پرداخت شود و مسئولان امر به گونه‌ای عمل کنند که حق این افراد پایمال نشود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: معنویت، عفت و حجاب و ارزش های دینی در خانواده ها نباید کم رنگ شود و مجریان قانون در این مورد مسئول هستند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: والدین در کنار آموزش و پرورش باید معارف دینی را از کودکی به فرزندان آموزش دهند و در مساجد هم باید حلقه های آموزشی دینی و معرفتی شکل بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه