English

رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

مهارت آموزی مهمترین سرمایه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور است

رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: باید مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم دارای ارزش در بین نوجوانان و جوانان، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی تبدیل شود و در کنار توجه به مسائل آموزشی به افزایش مهارت هم توجه لازم شود.

مهارت آموزی مهمترین سرمایه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا شاه‌پسند؛ رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: خاص دولت سیزدهم به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه خاص دارد و این آموزش‌ها امروز به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است.

شاه‌پسند این سخنان را در دیدار با فرماندار گناباد ابراز کرد و افزود: در سایه این توجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از نظر کمی و کیفی توسعه خوبی داشته است. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محور و اساس اشتغال پایدار محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه آن‌ها بهره گرفت.

رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متذکر شد: به هر میزانی که به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و در نتیجه مهارت آموزی توجه بیشتری شود شاهد ایجاد اشتغال پایدار در رشته‌های مختلف خواهیم بود و از جمله دستاورد‌های آن کاهش بیکاری است.

وی تاکید کرد: مهارت آموزی به عنوان مهمترین سرمایه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور است و افرادی که دارای مهارت‌های لازم باشند با سرمایه کم و آن هم تنها برای تامین تجهیزات ابتدایی به درآمد‌های بسیار خوبی دست می‌یابند.

شاه‌پسند اظهار کرد: باید مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم دارای ارزش در بین نوجوانان و جوانان، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی تبدیل شود و در کنار توجه به مسائل آموزشی به افزایش مهارت هم توجه لازم شود.

رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین یادآور شد: افزایش مهارت علاوه بر اشتغال پایدار نقش مهمی در کاهش مسائل و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

شاه‌پسند خاطرنشان کرد: اعتبارات ساخت و ساز‌های مراکز فنی آموزش فنی حرفه‌ای کشور تنها از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و از منابع ملی مبلغی برای این امر در نظر گرفته نشده است و خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط به تامین اعتبارات لازم برای توسعه مراکز فوق هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه