English

آخرین وضعت نهضت ملی مسکن در قم

سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان را تشریح کرد.

آخرین وضعت نهضت ملی مسکن در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، این روزها مسکن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به یکی از داغ‌ترین مباحث تبدیل شده است و این موضوع همواره در استان قم نیز درحال پیگیری است.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم ابتدا با توقفی چندین ماهه همراه بود که اصلی‌ترین دلیل آن نیز تلاش و پیگیری برای تصویب ساخت مسکن ویلایی به‌جای مسکن آپارتمانی بود، طرحی که در نهایت و پس از کش مکش فراوان مقرر شد در قطعه 560 هکتاری پردیسان به صورت آپارتمانی و در سه روستای طایقان، اسلام آباد قنوات و طغرود به صورت ویلایی اجرایی شود.

البته نحوه انتخاب مسکن با خود متقاضیان است و در اولویت نخست واجدین شرایط متاهل دارای فرزند که پرداختی‌های لازم را انجام داده‌اند، هستند.

در این مسیر همچنین شاهد تغییر ناگهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز بودیم آن هم در شرایطی که به تازگی خبر از کسب رتبه سوم قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داده شده بود.

البته سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم که در سمت مدیرکل راهداری استان قم منصوب بود نیز در جایگاه خود اقدامات مطلوبی انجام داده است که موجب شده در طول سال گذشته همیشه پای ثابت مدیران موفق استان قم باشد.

 

روند اتصال متقاضیان مسکن به پیمانکاران در قم شتاب می‌گیرد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از مجموع ۲۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم که ۸۰ میلیون تومان آورده خود را تکمیل کرده‌اند، تاکنون ۱۸ هزار متقاضی متصل شدند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، درتلاشیم تا پایان خرداد ماه تمامی این افراد به پیمانکاران وصل و بعد از آن پیامک آورده سوم برای آنان ارسال شود.

حسین زنجیرانی فراهانی در این رابطه بیان داشت: در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در تعهد استان است که تاکنون حدود نیمی از متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی جانمایی شدند و بخشی دیگر از این تعداد در اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات صاحب خانه‌های ویلایی می‌شوند و باقی مانده این سهم در بخش خودمالکین و شهرهای دیگر استان خواهد بود.

وی درخصوص متقاضیانیکه آورده خود را در موعد مقرر تکمیل نکرده‌اند و متقاضیانی که تایید نهایی هستند اما تاکنون پیامک واریز برایشان ارسال نشده‌است، توضیح داد: این متقاضیان در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و شهرک جدید پرنیان جانمایی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم به زودی بخشی از متقاضیان به طرح‌های ویلایی ساز در اراضی اسلام آباد قنوات و طایقان متصل خواهند شد و پس از آن روند عملیات آماده‌سازی و ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهرها از جمله شهر قم با توجه به سیاست‌گذاری اسناد بالادستی مبنی بر رویکرد تمرکز زدایی، نیازمند شهرک جدید هستند؛ مطالعات ایجاد شهرک جدید پرنیان در جاده قم- نیزار درگذشته انجام شده‌است و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های شغلی و حمل و نقلی، در آینده نزدیک روند ساخت و تأسیس یک شهرک جدید تمام عیار برای همشهریان قمی فراهم شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم با تاکید بر اینکه در حوزه راه و مسکن طرح‌های بزرگ و متعددی در استان وجود دارد که تلاش این اداره کل تسریع در تکمیل آن‌هاست، گفت: در حوزه راه در محور قم- نیزار و محور پردیسان- ورجان دو طرح بزرگ راهسازی وجود دارد که با سرعت و پیشرفت مناسب در حال ساخت هستند و با تزریق اعتبارات مورد نیاز این روند شتاب می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه