English

به فرموده مقام معظم رهبری، امسال مهار تورم، افزایش تولید نام‌گذاری شده است؛

لطفاً مسئولین متعهد و انقلابی دهان خود را بسته و عمل کنند!

امسال به فرموده رهبر انقلاب سال مهار تورم و افزایش تولید نام‌گذاری شده است، یعنی کارها باید عملیاتی شود، کار باید کرد و شعار و حرف حذف شود.

لطفاً مسئولین متعهد و انقلابی دهان خود را بسته و عمل کنند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، شعار سال امسال به فرموده رهبر انقلاب سال مهار تورم و افزایش تولید نام‌گذاری شده است، یعنی کارها باید عملیاتی شود، کار باید کرد، شعار و حرف حذف شود، به زبان ساده‌تر آقایان و خانم‌های مسئول لطفاً وعده نیامده ندهید و با دروغ مردم را از نظام اسلامی دور و ناامید نکنید...

به بیان واضح‌تر مسئولین مدیران انقلابی و متعهد شعار دادن و تهمت زدن را قطع و به کار بپردازند و کمی هم از فعالیت در توییتر، اینستاگرام، بله و... کاسته و تمرکز اصلی خود را به اهداف اصلی که دغدغه رهبری انقلاب هستند، بدهند.

در همین کرمانشاه خودمان مسئولین استانی کنونی با شعار اصلاح اقتصاد و داشتن دکترهای اقتصاد تورمی را ایجاد کرده‌اند که خود هم در آن گیر هستند، اهم فعالیت مفید کارهایشان در جلسات است و می‌طلبد که از تعارف کم و به مبلغ بیفزایند تا مشکلات مردم کمتر شود، سکه ۳۰ میلیونی، دلار ۵۰ هزاری، گوشت ۴۵۰ هزاری و برنج ۱میلیون و ۴۰۰ هزاری پایین بیایید .

سال نو، گام نو و افکار نو ... این واژه‌ها در آغاز سال جدید در بین مردم بسیار پرتکرار است،ل اصولاً ما ایرانی‌ها علاوه بر اینکه مشهور به تعارفات زیاد هستیم، ید تولایی هم در بیان آرزوهای خوب برای یکدیگر هم داریم " آرزوی خوشبختی، سلامت، عمر طولانی و .." اما وجود شرایط کنونی در کشور و به طبع استان ما می‌طلبد در کنار نیت به تلاش مضاعف برای بهبود وضعیت معیشتی خودمان و هم نوعانمان امسال متحدانِ یک آرزو و بهتر بگویم تصمیم قاطع در آغاز سال نویی بگیریم و آن اینکه "کمتر حرف بزنیم و بیشتر کار و عمل را انجام دهیم." 

واقعیت تلخ این است که شرایط اقتصادی امروز مردم ما در وضعیت نامطلوبی قرارگرفته است، قدرت خرید به‌شدت کاهش‌یافته، اجناس و کالاهای اساسی هرروز با ارقام بالا، شوک‌های پیاپی را به بدنه اقتصاد وارد می‌کند و درنهایت سفره خانواده‌ها بخصوص اقشار ضعیف و متوسط جامعه هرروز کوچ و کوچک‌تر می‌شود.

آسیب به حد بزرگ و ملموس هست که هرسال در آغاز سال نو به‌کرات و عناوین مختلف با نام‌گذاری آن توسط مقام معظم رهبری سعی در حساس کردن مسئولین و تلاش در رفع مشکل را دارند و امسال هم ایشان در سخنان روز گذشته خود با مسئولان نظام به‌صراحت فرمودند: «اقتصاد اولین مسئله‌ی کشور است. مهم‌ترین مسئله‌ی کشور است؛ مسئله‌ی معیشت مردم است. شعار امسال شعار مهمی است. اینکه ما شعارها را شعارهای اقتصادی قرار دادیم این به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و این‌ها نیست. آن‌ها هم به‌جای خود مهم است اما یک اقتصاد نابسامان بر روی فرهنگ جامعه هم اثر می‌گذارد.

تورم بالا در چند سال پی‌درپی، این خیلی چیز مهمی است. سال‌های متعدد، پشت سر هم، تورم بالا. خب؛ این روی نظام توزیع درآمدها در کشور اثر می‌گذارد. توزیع درآمدهای کشور را ناموزون می‌کند یک عده‌ای محروم می‌مانند یک عده‌ای هم حالا از طرق مختلفی جیب‌هایشان پر می‌شود. از هر دو طرف ایجاد فساد خواهد شد.»

و این یعنی اینکه صورت‌مسئله به‌وضوح از سوی رهبر انقلاب مطرح‌شده است و طبیعتاً تیم مدیریتی کشور و در رأس آن دولتمردان می‌بایست با کالبدشکافی و نگاه تخصصی سعی در کم‌رنگ کرد و حتی رفع مسئله کنند و اینجاست که مسیر به خطا می‌رود، یعنی اینکه مسئولان ما راه‌حل رفع مشکل را فقط در حرف زدن و بیان آمارهای کاغذی می‌دانند و زمان هر هشت سال یکبار می‌گذرد قرعه به نام عده‌ای می‌خورد، اعضا بر سرکار می‌آیند، به ضم ایشان، آن‌ها که از قبل بوده‌اند، نادان، کم‌کار و بدهی زا بودند در عوض تیم جدید با هزاران وعده پوشالی رأی جمع می‌کنند، طی دوران فعالیتشان مملو از شعارهای زیبا و مردم‌فریب می‌شود، هر نشست و کلنگی سرشار از آمارهای کاغذی نوک بالا است اما درنهایت دوره تمام می‌شود و روز از نو روزی از نو... مصداق بارز و مضحک این وعده دادن‌های پوشالی که این روزها به خنده و تمسخر دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد ، سخنرانی تبلیغاتی رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش قیمت دلار است که نه‌تنها پایین نیامد بلکه هرروز بدنه کشور را زخمی‌تر می‌کند.

خوب شاید عنوان گردد که خیلی از مسائل به وجود آمده من‌جمله نوسانات ارزی موضوعی نیست که دولت به تنهایی مسئول آن باشد بخش اعظمی از مشکلات را سیاست‌های خارجی و دشمنان مهیا ساخته‌اند، خوب نکته اساسی اینجاست دولتمردان و مسئولین که قطعاً از تخصص و سواد کافی برخوردارند چرا باید به طمع جمع کردن رأی و جلب رضایت عمومی فقط به زبان بسنده کرده و حرفی را بزنند که از توانایشان خارج است؟

 

مسئولان به‌جای حرف زدن به سیاست‌ها عمل کنند

« نکته مهمی که آیت‌الله نوری همدانی نیز به آن اشاره صریح داشته و می‌گویند: با باید و شاید کار درست نمی‌شود بلکه باید عمل کرد، مسئله مهم کشور اقتصاد است که دشمن از همین راه وارد شده است، رهبر انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و مسئولان اعلام کردند که بر این اساس عمل می‌کنند اما کاری نشد.»

واقع امر این است که مردم از فرافکنی‌ها، وعده‌های بی‌پشتوانه، تملق‌گوئی‌ها، بدگوئی‌ها و بطور کلی زیاد حرف زدن مسئولان عصبانی هستند و با این اوصاف می‌طلبد که دولتمردان از فشارهای افراطیون هم نترسیده و سلامت مردم را اصل و محور کار خود قرار دهند، قطعا ماه مبارک رمضان برای رسیدن به مرتبه از معنویت فرصت خوبی است، امیدواریم که از دست نرود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه