English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد:

بیش از ۳۲ هزار خدمت آموزشی وتخصصی در سطح استان ارائه شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۳۲ هزار خدمت آموزشی و تخصصی در سطح استان ارائه و در اسفندماه سال جاری ۱۲ دوره تخصصی در استان اجرا شده است.

بیش از 32 هزار خدمت آموزشی وتخصصی در سطح استان ارائه شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، علیرضا شهرجردی روز 25 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: جمعیت هلال احمر یک جمعیت و موسسه خیریه مردم نهاد بین المللی است که وابستگی به دولت و نهاد دیگری ندارد و امسال یکصدمین سالگرد تاسیس این نهاد است.

وی ماموریت اصلی این جمعیت را امداد و نجات عنوان کرد و گفت: در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی این جمعیت می تواند ورود پیدا کند و موظف است به عنوان خط اول در این حوادث حضور داشته باشد. سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر داوطلبین هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به خدمات معاونت داوطلبین تصریح کرد: ۲۲ خدمت در هر استانی از سوی این معاونت ارائه می شود و کاروان های نذر آب یکی از این خدمات است که امسال این کاروان برای پنجمین سال متوالی در نقاط محروم کشور تشکیل شد.

شهرجردی افزود: از ابتدای امسال تاکنون این جمعیت به هفت هزار و ۶۸۰ نفر ارایه خدمت داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷۴ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۳ نفر توسط امدادگران این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند که این آمار نسبت به مشابه سال قبل، ۱۲ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: در طرح امداد و نجات تابستانه نیز، سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند و ۱۴۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

شهرجردی افزود: در طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی هم، به ۲ هزار و ۱۶۰ نفر خدمات ارایه شد و بیش از ۶۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

 وی ادامه داد: در سال جاری ۴ هزار سبد به ارزش ۴ میلیارد تومان بین مددجویان نیازمند استان توزیع شده است، همچنین بیش از هزار سبد حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان در ۱۰ روز اخیر توزیع شده و امید است این سبدها تا پایان ماه رمضان به ۶ هزار عدد برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: امسال برای اولین بار ۶ میلیارد تومان بین ۳۵۰۰ نفر که حدود هزار خانوار را تشکیل می دهد برای هزینه درمان تقسیم شده و ۲ و نیم میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به ۵۰ نفر پرداخت شده است.

شهرجردی بیان کرد: کاروان‌ نذر آب برای پنجمین سال متوالی برگزار شد و جمعیت هلال‌احمر این استان در این راستا خدمات شایسته‌ای ارایه کرد و در این نذر، حدود ۴۵ پزشک متخصص و فوق تخصص به مدت ۱۵ روز حضور داشتند.

وی یادآور شد: در طرح امداد و نجات نوروزی سال جاری ( ۱۴۰۱)، به بیش از ۲۰۰ نفر خدمات ارایه شد که ۳۶ نفر توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: ۲۵ میلیارد ریال وام در سال جاری به ۵۰ نفر از متقاضیان شده بدون بهره پرداخت شد.

شهرجردی افزود: اعزام ۴۵ کاروان سلامتی در روستاهای استان مرکزی و ارایه خدمات به سه هزار نفر، از دیگر اقدامات سال جاری جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی است‌.

 وی تصریح کرد: تشکیل مجمع خیران جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ۲ ماه گذشته با حضور ۲۵۰ خیر، از دیگر توفیقات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۹۰ روستا در این استان وجود دارد که ۷۹۱ روستا دارای دهیاری است و از این تعداد، تاکنون برای بیش از ۵۵۰ دهیاری بر اساس تفاهم‌نامه مجوز صدور خانه هلال صادر شد که تعداد زیادی از آنها، سال آتی افتتاح می‌شود.

شهرجردی افزود: استانداری مرکزی، ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به جمعیت هلال‌احمر استان اختصاص داد که ۲۰ میلیارد ریال آن برای تجهیز و توسعه پایگاه‌ها و ۱۰ میلیارد ریال برای خانه‌های هلال در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله خوی واریز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی بیان داشت: در حوزه بازرسی در سامانه ۱۱۱، هیچ شکایتی از نهادهای مربوطه از هلال احمر این استان ثبت نشده که این مهم از افتخارات است.

شهرجردی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی برای این جمعیت در نظر گرفته شده که از هفته گذشته تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن به حساب جمعیت واریز شد

وی درپایان بیان داشت: طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آتی با ۱۰ پست خدمات بشردوستانه، ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه