English

عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو:

کاشان در راس هرم تصمیمات یونسکو خواهد بود

عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو گفت: کاشان در راس هرم تصمیمات ما می تواند قرار بگیرد و وقتی سفرمان به ایران پایان یابد حضور گروه ارزیاب های یونسکو‌ خیلی خاص تر برای این شهر خواهد بود.

کاشان در راس هرم تصمیمات یونسکو خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ایتی سینگ در آیین افتتاحیه دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در خانه باکوچی کاشان اظهار داشت:مطمئن باشید سعی خواهیم کرد  بهترین ها و واقعیت های شهر کاشان را به جهان معرفی کنیم و به عنوان‌شهر جهانی فکر کنید در ۱۰ سال آینده  اتفاقات بسیار بسیار خاصی در این باره رقم خواهد خورد.

وی افزود: به عنوان عضوی از ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو‌ وقتی می خواستیم به کاشان بیاییم با خود گفتیم چگونه این شهر را تخمین بزنیم تا بتوان به عنوان شهر جهانی درباره آن تصمیم گیری کرد چون این یک پیشنهاد جدیدی بود.

ایتی سینگ، با بیان  اینکه نساجی سنتی کاشان جالب و‌ منحصر بفرد بوده و‌ تمام‌ داشته های خود را با فرهنگ‌ و معماری خود حفظ کرده است، تصریح کرد: دست بافته ها کاشان از فرهنگ بافته شده و من‌ این را در هر سانت و قطعه منسوجات دستی درک و احساس کردم.

عضو‌ شورای جهانی صنایع دستی یونسکو با اشاره فعالیت بانوان هنرمند در نساجی سنتی کاشان گفت: تصمیم سختی است که بگوییم که آنها  دارای غذاهای خوشمزه یا دست بافته های بی نظیر هستند.

وی، در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ غنی کاشان در قلب شما است، گفت: صادقانه بگوییم من از کشور هند با کلی احساسات به دیاری آمدم که هیچوقت آن را فراموش نخواهم کرد و از اینکه با یک برنامه ریزی کامل ما را به سوی تمام داشته هایتان بردید سپاسگزارم .

گفتنی است؛ گروه ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو در راستای بررسی شاخص های صنعت نساجی کاشان برای معرفی و‌ انتخاب شهر جهانی نساجی  سنتی به مدت دو‌ روز از مجموعه ها و‌ کارگاه های سنتی این بازدید کردند.

به گزارش موج؛ بازدید از مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان، بازدید از مجموعه کارگاه های اقامتگاه سنتی منوچهری، بازدید از کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه های زیلوبافی و زری بافی، بازدید از کارگاه های پارک علم و فن آوری، بازدید از بازار و کاروانسرای امین الدوله و فروشگاه های صنایع دستی، بازدید از کارگاه شعربافی محتشمی و خانه نساجی و افتتاح دبیرخانه شهر ملی در خانه تاریخی باکوچی از برنامه های سفر دو روزه ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو  به کاشان بود.

صنایع دستی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه