English

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تأکید کرد؛

لزوم تولیدات بومی در راستای زیست بوم و اولویت‌های استانی برای حل مشکلات مازندران

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: وجود 20 روزنامه و بیش از 200 پایگاه خبری در مازندران در کنار بسیاری از رسانه‌های دیگر قطعاً اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و اولویت‌های استانی پیش برویم به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد.

لزوم تولیدات بومی در راستای زیست بوم و اولویت‌های استانی برای حل مشکلات مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور در بخش پایانی مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر در ساری اظهار داشت: جشنواره ابوذر می‌تواند نقش جهت دهنده و پویا به رسانه‌های مازندران تزریق کند.

وی ادامه داد: همگرایی دستگاه‌های متولی می‌تواند در استانی که پیشران بسیاری از موضوعات در کشور است قطعاً باید نقش اهالی رسانه برجسته‌تر از حال حاضر باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور گفت: در جریان اغتشاشات اخیر که یک جنگ شناختی و ترکیبی بود استان مازندران نیز جزء استان‌هایی بود که مورد هدف معاندان انقلاب بود و تلاش شد بخشی از رخداد‌های این استان در تراز ملی و بین المللی انعکاس داده شود و ورود اهالی رسانه مانع از این اتفاق و هدف دشمنان انقلاب شد.

وی تصریح کرد: باید از این اتفاق درس گرفت و یک برنامه منسجم و روشنگری بومی می‌تواند بسیار مؤثرتر از تصمیمات ملی در اتفاقات این چنینی باشد.

مهدی‌پور گفت: هر چقدر جشنواره ابوذر بتواند به موقعیت بومی استان توجه کند و تمرکز بر حل معضلات را سرلوحه قرار دهد قطعاً مؤثرتر خواهد بود و باید پرداخت موضوعی به مسائل بومی پررنگ‌تر شود.

وی بیان داشت: وجود 20 روزنامه و بیش از 200 پایگاه خبری در مازندران در کنار بسیاری از رسانه‌های دیگر قطعاً اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و اولویت‌های استانی پیش برویم به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور ابراز داشت: با این میزان از رسانه‌های استانی که بخشی در مقیاس ملی نقش آفرینی می‌کنند باید پرسید در سپهر رسانه‌ای کشور چه میزان جریان سازی صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: اگر ما نتوانیم با اخبار جعلی مواجه شویم و افکار عمومی را اقناع کنیم اتفاقات معکوسی در حوزه رسانه رخ خواهد داد و لذا باید ارزیابی دقیق از رسانه‌ها و نیز اثربخشی آنان صورت گیرد.

مهدی پور گفت: باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش آفرینی، جریان سازی و نیز شناسایی فیک نیوز‌ها در استان‌ها صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه