English

امام جمعه شیراز:

مراسم اعتکاف در مسجد شهدا شیراز، شلوغ ترین اعتکاف جوانان کشور محسوب می شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: خوشبختانه با کنترل بیماری کرونا امسال مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد، این مراسم در شیراز در مسجد شهدا و در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که در واقع شلوغ ترین اعتکاف جوانان کشور محسوب می‌شود و چند هزار نفر در مسجد شهدا معتکف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم عموم انبیا برسر قضیه حاکمیت فرمان خداوند در جامعه بشری با دشمنان خداوند دعوا داشته‌اند. و این مسئله یک دقتی لازم دارد؛ چرا که اکنون در دنیا کسانی که قدرت دارند دلشان نمی‌خواهد این حاکمیت برای خداوند ثابت شود، همین امروز هم این دعوا هست.

وی افزود: ما می‌گوییم بنده خدا هستیم و جز این را نمی‌پذیریم؛ ما ایمان آورده‌ایم. اما تمدن غرب غیر از این را می‌گوید و می‌خواهد نظر خودش را به دنیا تحمیل کند.خدا در مورد حاکمیت الهی و اولیا الهی از همه امتحان می‌گیرد. یا فرمان می‌بریم یا نافرمانی می‌کنیم و راه دیگری می‌رویم.هر حرفی را به بهانه اینکه کسانی خوششان می‌آید و طرفداری می‌کنند نباید زد. اگر کسی در بحث توحید در حاکمیت متزلزل شد و مستکبرین مجال را برای حکومت الهی تنگ کردند باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

آیت الله دژکام ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رجب به ویژگی‌های این ماه پرداخت و بیان کرد: این ماه، فرصتی برای بندگی خدا ایجاد می‌شود که امیدواریم هرکس به قدر توان خود بتواند طاعت الهی را انجام دهد.

وی افزود: روز دوشنبه به حسب تقویم روز اول ماه رجب است و یک ویژگی که چند سال از آن محروم بودیم بحث اعتکاف است، که در نیمه ماه رجب است و باید آن را گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خوشبختانه با کنترل بیماری کرونا امسال مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد، این مراسم در شیراز در مسجد شهدا و در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که در واقع شلوغ ترین اعتکاف جوانان کشور محسوب می‌شود و چند هزار نفر در مسجد شهدا معتکف می‌شوند.

وی ضمن گرامیداشت روز اول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) و روز سوم ماه رجب، روز شهادت امام علی النقی (ع) عنوان کرد: در منبرها و سخنرانی های خود باید از فضائل ائمه اطهار (ع) بسیار یاد کنیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگر سخنان خود گفت: گاهی در سخنران‌ ها و مجالس و... به یک موضوعاتی توجه می‌کنیم و در موردش صحبت می‌کنیم. زیرکی مومن اقتضا می‌کند که غافل نشود از اینکه غیر از این مسائلی که اطراف خود می‌بیند و می‌شنود چیز دیگری دور و برمان نباشد؛ ما را مشغول به یک بحثی نکنند بعد یک مسائل خطرناک دیگری برایمان پیش بیاید. اینها را باید دقت داشته باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر موضوع جهان اسلام و خصوصا غرب آسیا هم گفت: کانون تحولات جهان اسلام نیز همین منطقه است و ما باید حواسمان باشد که در اینجا چه می ‌گذرد زیرا اخیرا برخی سران کشورهای غیر اسلامی در منطقه حرفهایی و شعارهایی به نفع یک جریان خاص داده اند که مسلما در بین مسلمانان جایی ندارد.

وی تاکید کرد: در این میان اسرائیل دوباره حرفهای نامربوط زد و برای ایران هم خط و نشان کشیده است، این مسائل را باید توجه داشته باشیم. آمریکا تلاش کرد تا کشورهای اسلامی رابطه با اسرائیل را عادی کنند و برخی هم به صورت علنی این کار را کردند. این کار را برخی دولت ها کرده اند اما آیا مردم این کشورها قبول دارند؟ مسلما قبول ندارند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال؛ در بازی‌های فوتبال جام جهانی دیدیم که چه برخوردی با این مسئله داشتند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: مسئله ما این است که مسجد مقدسی که پیامبر (ص) از آنجا به معراج رفته است باید در اختیار امت اسلام باشد، چون مردم اصلی آنجا مسلمان هستند و اسرائیل آن را غصب کرده و باید بیرون برود و این باور عمومی مسلمانان است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به مقالاتی که در موسسات تحقیقاتی آمریکا نوشته شده و نظرسنجی دولت‌هایی که رابطه‌شان را با اسرائیل عادی سازی کردند، گفت: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مخالف با این عادی سازی بودند؛ یعنی اینها با چهار نفر دست‌ نشانده خیال می‌کنند می‌توانند منطقه را تغییر بدهند! در حالی‌که مردم از این دولتهایی که با اسرائیل عادی سازی روابط کرده‌اند متنفرند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه سپاه پاسدارن ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد، گفت: اینکه بخواهند برچسب به سپاهی بزنند که کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است، مسلما نتیجه‌ای جز کوچک شدن در چشم مسلمانان نخواهد داشت.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: خودشان هم می‌دانند و بعد عذر هم می‌آورند که ضمانت اجرایی ندارد. ما که میدانیم این نمی‌تواند اجرا بشود. آنها با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستند.

وی اظهار داشت: شما را نصیحت می‌کنیم که خودتان را بیش از این کوچک نکنید. اینها خیال می‌کنند که مثلا ما نگرانیم که مشکلی برای ما پیش بیاید. خیر. لِلهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین امت اسلامی حق خودش را مسلما استیفاء خواهد کرد اما شما خیلی اشتباه می‌کنید که خیال می‌کنید با این برچسب زدن ها به یک نیروی مقدس نظامی که در بین همه کشورهای اسلامی مورد احترام است به نتیجه می‌رسید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه یکی از فرماندهان سپاه، شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، اظهار کرد: جهان اسلام در شهادت شهید سلیمانی حرکت کرد و هر حرکتی که رژیم صهیونیستی بخواهد علیه جمهوری اسلامی کند، مسلما تعجیل در نابودی خودشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه