English

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

اعلام آمادگی ده تیم هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله زدگان خوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی نیروهای امدادی این جمعیت برای اعزام به آذربایجان غربی خبر داد و گفت:۵۰ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۰ تیم با ۱۵ دستگاه خودروی امدادی در آمادگی کامل برای پاسخگویی احتمالی به سر می‌برند.

اعلام آمادگی ده تیم هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله زدگان خوی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حمید قویدل  با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر ۲۸ دی در پی زلزله ۵/۴ ریشتری که در شهر خوی آذربایجان غربی اتفاق افتاد ۱۰ شعبه شهرستان های تابعه، ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری، تیم واکنش سریع، تیم آنست و تیم های پشتیبانی استان در آمادگی کامل برای امدادرسانی به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: در لحظات اولیه زلزله به کلیه عوامل امدادی استان و شعب تابعه آماده باش داده شد تا در صورت نیاز به یاری زلزله زدگان بشتابیم.

این مسئول خاطر نشان شد: بلافاصله جلسه هماهنگی و آمادگی در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری(EOC) معاونت امداد و نجات استان تشکیل شد و تدابیر لازم جهت پاسخگویی به هرگونه حوادث و سوانح احتمال در نظر گرفته شد.

قویدل خاطرنشان شد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای اعزام نیروهای امدادی، تجهیزات و اقلام امدادی مورد نیاز برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله در آمادگی کامل به سر می برند.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت 13 و 38 دقیقه امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

بر اساس اظهارات ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی طبق آمار اولیه، ۲۰ نفر در حادثه زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ظهر چهارشنبه منطقه فیرورق این شهرستان مصدوم شده و برای مداوا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب (۱۵ تیم) هم برای بررسی خسارت‌ها در شهر فیرورق و برخی روستاهای اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه