English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران:

ایجاد شبکه‌های داوطلبی؛ راهبردی مهم در توسعه خدمات هلال احمر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: با توجه به اینکه خدمات همه حوزه های هلال‌احمر متأثر از ماهیت داوطلبی است لذا ایجاد و توسعه شبکه های داوطلبی باید به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

ایجاد شبکه‌های داوطلبی؛ راهبردی مهم در توسعه خدمات هلال احمر است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در نشست شورای مدیران این جمعیت اظهار داشت: حضور و مشارکت داوطلبان در فرایند خدمت رسانی هلال احمر باید منطبق بر تمایل و تخصص آنان باشد و لازمه این امر تشکیل شبکه های داوطلبی تخصصی در گروهها و اقشار مختلف جامعه است که در این راستا شعار «داوطلبان، جوامع تاب آور می سازند» باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه فعالیت های داوطلبی باید همسو با استراتژی تاب آوری اجتماعی توسعه پیدا کند، ادامه داد: ترویج فعالیت های داوطلبانه نیازمند خلاقیت و نوآوری است و خدمات داوطلبانه نباید محدود به اقداماتی معمول و سنتی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه  راه اندازی و تقویت خانه های هلال در محلات شهری  و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: خانه های هلال مناسب ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و افزایش تاب آوری در شرایط بحران است.

وی جذب و آموزش را از مؤلفه های هدف گذاری شده در پروتکل خانه های هلال عنوان کرد و افزود: امکان تحقق وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از طریق خانه های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست.

فخاری تصریح کرد: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای مأموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو «خانه های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه