English

معضل بدون متولی بودن اطفای حریق و حمل اجساد در کشور

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: اطفای حریق و حمل اجساد از مباحث مدیریت بحرانی در کشور است که هنوز متولی مشخصی ندارد و این معضل، چالش‌هایی را در مدیریت مساله به وجود آورده است.

معضل بدون متولی بودن اطفای حریق و حمل اجساد در کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نشست فصلی مدیران مدیریت بحران سراسر کشور در قم، بیان کرد: در سطح کشور ۲۴ بالگرد امداد و نجات وجود دارد که ۱۲ عدد از آن‌ها به خاطر برخی مسائل از مدار خارج و ۱۲ بالگرد فعال وجود دارد و سازمان هلال و احمر فقط برای عملیات امداد و نجات اجازه پرواز آن‌ها را می‌دهد.

وی بوروکراسی‌های اداری را از آسیب‌های مهم در حوزه مدیریت بحران یادکرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر کشور با تشکیل هیات اندیشه ورزی، احصا و تحلیل وضع موجود را به‌صورت دقیقی مشخص کرده و فعالیت‌هایش بر مبانی آن انجام می‌گیرد.

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: اطفای حریق و حمل اجساد از مباحث مدیریت بحرانی در کشور است که هنوز متولی مشخصی ندارد و این معضل، چالش‌هایی را در مدیریت مساله به وجود آورده است.

کولیوند ادامه داد: بر اساس اساسنامه سازمان هلال‌احمر، حمل اجساد با آمبولانس ممنوع است چراکه اولویت در استفاده از این وسیله امداد و نجات افراد آسیب‌دیده است.

وی یادآور شد:حمل‌ونقل مواد خطرناک وظیفه مشترک سازمان پدافند غیرعامل و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و برای مدیریت صحیح در حوزه حمل اجساد، اطفای حریق و مواد خطرناک لازم است تا اصل هوشمند سازی و یکپارچه‌سازی در سطح کلان موردتوجه نهادهای قانون‌گذار باشد.

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور همچنین خواستار به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات این جمعیت با توجه به شرایط حادثه‌خیزی کشور شد.

وی ادامه داد: برای شناخت و نهادینه‌سازی مخاطرات طبیعی و غیرمترقبه در سطح جامعه، طرح گنجاندن و معرفی مقابله و پیشگیری از حوادث در کتاب  درسی یکی از مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش در حال رایزنی است.

نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تا فردا پنجشنبه پنجم آبان ماه جاری  در قم ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه