English

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور:

بزرگترین پد هلیکوپتر کشور در اراک افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در سفر یکروزه خود به استان مرکزی ، بزرگترین پد هلیکوپتر کشور را در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک و در زمینی به وسعت ۱۷ هزار مربع افتتاح کرد.

بزرگترین پد هلیکوپتر کشور در اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، دکتر «بهرام عین اللهی» اظهار داشت: موقعیت استان مرکزی به شکلی است که با تردد، شمار زیادی از وسایل نقلیه همراه است و از طرفی به دلیل پراکندگی روستاها و شهرها نیاز به بالگرد دارد.

وی ادامه داد: بالگردی که در اختیار استان مرکزی است بسیار پیشرفته است و بر اساس قرارداد منعقد شده با هوانیروز و وزارت بهداشت در اختیار این استان قرار گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: داخل این بالگرد پیشرفته انواع امکانات پزشکی مورد نیاز تعبیه شده است و حتی امکانات ICU (مراقبت های ویژه) و ونتیلاتور نیز فراهم است.

دکتر عین اللهی افزود: انتقال بیمار در کشور از اهمیت ویژه برخوردار است و به دلیل اینکه کشور آب و هوای متنوعی دارد نیاز است برای برای توسعه اورژانس هوایی تلاش بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه در استان مرکزی این امر به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: در این پایگاه اتوبوس آمبولانس نیز وجود دارد که بسیار پیشرفته است و امکان بستری بیمار در داخل آن وجود دارد و ۲ دستگاه دیگر نیز به استان مرکزی اختصاص می یابد.

دکتر عین اللهی ادامه داد: بزرگترین پد هلیکوپتر کشور ، محل اسکان کارکنان و جایگاه سوخت دارد و برای این پایگاه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اراک هزینه شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه بیان داشت: ۸۵۰ طرح بهداشتی درمانی بزرگ‌ در دولت سیزدهم افتتاح شد که شمار این طرح ها تا پایان سال به ۲ هزار طرح افزایش می یابد که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است.

بهرام عین اللهی افزود: در دولت سیزدهم ۷۹ مرکز درمانی با ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: تا پایان سال نیز هفت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی افزوده می شود و امید است با ارائه این خدمات بتوانیم گام‌های موثرتری در راستای افزایش سلامت مردم برداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گسترش طرح پزشک خانواده در دستور کار ویژه این وزارتخانه است گفت: در این مراکزی ‌که در سطح شهرستان شازند افتتاح شد، سطح یک پزشک خانواده به صورت پرونده الکترونیکی در این مراکز انجام شده است.

عین اللهی افزود: مرکز شبانه روزی خدمات درمانی بهداشتی شماره یک شازند که به صورت کامل و مجهز اعم از بهداشت محیط و خانواده است، اسفندماه افتتاح می شود و برای تکمیل این مرکز شبانه روزی ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بازدید از بیمارستان ولیعصر (عج) از دیگر برنامه های این سفر است و این مرکز درمانی با بیش از ۴۰۰ تخت بیمارستانی است که در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی اعتبارات خوبی برای آن مصوب و تخصیص داده شد و امید است یکی از بزرگ ترین و مجهزترین مراکز درمانی کشور شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه