English

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی:

کارنامه جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان درخشان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، کارنامه جمهوری اسلامی را در بخش‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان درخشان اعلام کرد.

کارنامه جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان درخشان است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: اگر چه ممکن است به لحاظ تجهیزات پزشکی کمبودهایی در کشور وجود داشته باشد، اما علم پزشکی ایران در تراز بین‌المللی است و این افتخار بزرگ به برکت انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدا به دست آمده است.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هشت هزار پزشک از کشورهای مختلف به خصوص بنگلادش و هندوستان در نقاط مختلف کشورمان حضور داشتند اما اکنون در دوردست‌ترین نقاط کشور پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و دارو باید برنامه‌ریزی‌های مدونی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شود و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: زیرساخت های استاندارد و با کیفیت درمانی سرمایه ماندگار و عام المنفعه کشور محسوب می شود و بخش عمرانی سلامت باید به صورت ویژه و کاربردی طراحی شود تا ظرفیت پاسخگویی به نیازهای مردم در نقاط مختلف کشور را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت به عنوان یک کار ویژه کلیدی می تواند نقش مهمی در تکمیل و تجهیز اماکن پزشکی داشته باشد که باید مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد.

امام جمعه اراک نسبت به کادرسازی ویژه و سلامت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: وجود نیروهای پاکدست، دلسوز، کاردان و انقلابی می‌تواند شتاب بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد، بنابراین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه پیشگیری به مراتب کم‌هزینه‌تر از درمان است، افزود: در این راستا باید در بخش سلامت مواد غذایی، آب و هوا سرمایه‌گذاری کرد.

وی تاکید کرد: توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه هفتم جدی گرفته شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: چند سال است که از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک می‌گذرد اما همچنان نیمه کاره است و باید تحت هر شرایطی تکمیل و تجهیز شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه در جریان کرونا استان مرکزی اولین استانی بود که به کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شتافت، اظهار داشت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شد و مصلی بیت‌المقدس نیز در کوتاهترین زمان ممکن برای واکسیناسیون تجهیز شد.

آیت الله دری نجف‌آبادی ضمن تقدیر از زحمات رئیس جمهور و هیات وزیران دولت سیزدهم، بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با طراحی اغتشاشات و اعتراضات خیابانی سعی در تضعیف اقتدار نظام اسلامی داشتند اما این توطئه به خوبی توسط دولت و دیگر نهادهای مسئول و مشارکت مردم خنثی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه