English

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان:

بنیاد برکت در قم برای بیش از شش هزار روستایی اشتغالزایی کرده است/ حمایت برای توسعه ۲۰ بنگاه وکارخانه بزرگ

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان قم گفت: با کمک بنیاد برکت تاکنون در ۷۰ روستا اقدامات تسهیلگری صورت گرفته و درنتیجه یک‌هزار و ۵۸۰ رده شغلی ایجاد شده که به اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۳۰۰ نفر منجر شده است.

بنیاد برکت در قم برای بیش از شش هزار روستایی اشتغالزایی کرده است/ حمایت برای توسعه ۲۰ بنگاه وکارخانه بزرگ

محسن سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج درباره فعالیت‌های بنیاد برکت گفت: بنیاد ابتدا بیشتر در حوزه عمرانی، ساخت مدارس، راهسازی و خانه بهداشت برای مناطق محروم فعالیت داشت و در اشتغالزایی هم بنگاه محور بوده و احیای واحدهای بزرگ مد نظر بود؛ اما از سال ۹۷ به بعد و زمانی که رهبری گفتند دوست دارند یک‌هزار روستا را آباد ببینند محوریت کار به روستاها و کسب و کارهای خرد تغییر پیدا کرد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان قم ادامه داد: فعالیت در استان قم از سال ۹۸ آغاز شده و درحال حاضر در مناطق محروم و روستایی سه طرح سحاب، آسمان و آفتاب با کمک پنج تسهیلگر اشتغالزایی درحال انجام است.

وی عنوان کرد: تسهیلگران وارد روستاها شده، با کمک اهالی کمیته اشتغال را تشکیل می‌دهند و به حل مشکلات بویژه در حوزه اشتغال کمک می‌کنند؛ باتوجه به اینکه خود روستاییان محوریت دارند و فعالیت‌ها با کمک آن‌ها انجام می‌شود روحیه اجتماعی تقویت می‌شود.

هدف‌گذاری اشتغال‌زایی برای هفت هزار روستایی

این مسئول ادامه داد: در کنار اشتغالزایی پایدار، صندوق‌های خرد هم با کمک اهالی ایجاد می‌شود و اگر کسی به تسهیلات نیاز داشت از این صندوق به او کمک می‌شود؛ البته هدف صرفا دادان تسهیلات نیست بلکه هماهنگی و انجام کارهای بزرگ به شکل گروهی هم مد نظر است و تسهیلگر از ابتدای شغل تا شکل‌گیری و پایداری آن همراهی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ابتدا کمیته اشتغال شهرستان برای سه شهرستان تشکیل می‌شود و با مشورت بخشداران وارد روستاهای هدف می‌شویم و ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ موقعیت شغلی و اشتغالزایی برای بیش از ۷ هزار نفر تا پایان سال هدف‌گذاری شده است و امیدواریم اقدامات انجام شده به مهاجرت معکوس، پایداری اشتغال و کمک به معیشت روستاییان منجر شود.

سلطانی با بیان اینکه فعالیت بنیاد برکت محدود در  کسب و کارهای خرد نیست، گفت: در کنار طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور، طرح‌های اشتغالزایی بنگاه محور را هم داریم که با کمک سایر نهادها ازجمله بهزیستی، جهاد کشاورزی و اداره کار در قالب تبصره ۱۸ به بنگاه‌های بزرگ هم خدمت رسانی می‌شود که تاکنون به توسعه بیش از ۲۰ بنگاه وکارخانه بزرگ کمک کرده‌ایم و امیدواریم با منابعی که در تبصره ۱۸ به ما اختصاص پیدا خواهد کرد این کار تداوم داشته باشد.

وی درباره نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی عنوان کرد: تسهیلگران تا دو سال شغل‌های ایجاد شده را رصد می‌کنند و در کنار مشاوره‌های تلفنی و مجازی، شش بازدید حضوری در بازه‌های زمانی چهار ماهه و شش ماهه از طرح‌ها انجام می‌شود و طبق روند موجود طرح‌ها پس از شکل‌گیری رها نمی‌شوند.

 مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان قم با بیان اینکه فروش از جمله دغدغه‌های مشاغل خانگی است، گفت: برای حل این مشکل با همکاری سایر نهادها اقدامات حمایتی صورت می‌گیرد و در سال جاری چهار نمایشگاه برپاشده و به صورت رایگان غرفه‌هایی در اختیار افراد تحت حمایت بنیاد قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه