English

افشار فتح الهی:

حفظ اصالت فرهنگی قشم را به الگویی نمونه تبدیل کرده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: چیزی که قشم را به الگویی نمونه تبدیل می کند حفظ اصالت فرهنگی در عین توسعه اقتصادی واقع شده در این منطقه است.

حفظ اصالت فرهنگی قشم را به الگویی نمونه تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرهنگ اصیل مردم جزیره اظهار کرد: چیزی که قشم را به الگویی نمونه تبدیل می کند حفظ اصالت فرهنگی در عین توسعه اقتصادی واقع شده در این منطقه است.

وی ضمن برشمردن بخشی از ظرفیت های جغرافیایی و منطقه ای جزیره، عنوان کرد: تنوع ادیان و فرهنگ ها در قشم به همراه پیشرفت های اقتصادی اخیر، نیاز به مدیریت مباحث فرهنگی را بیش از پیش محرز می سازد.

فتح الهی به ظرفیت گردشگری خانوادگی در جزیره اشاره کرد و افزود: حوزه فرهنگ غالب ترین حوزه مورد توجه و دست نخورده این منطقه است که باعث گسترش گردشگری خانوادگی در قشم شده است.

این مقام عالی همچنین از جشنواره شهریما به عنوان ظرفیتی برای معرفی دستاوردهای جامعه محلی قشم یاد کرد و گفت: این رویداد محلی برای ارائه تولیدات مردم و مکانی برای جلب و حضور خانواده ها به عنوان بازدیدکننده است و توسعه این فرهنگ مردمی برای ما بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا با بازدید از پتانسیل های موجود جزیره و جامعه محلی، در تدوین یک سند فرهنگی بر اساس سنت های بومی و تلفیق با دانش روز با مجموعه سازمان همراهی کنند.

عادل پیغامی، عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و نخبگان کسب و کارهای خلاف و استارت آپی کشور، گفت: تجربه ایده ها به شکل های صنایع خلاق یا صنایع قابل تعمیم به حوزه بین الملل یکی از علایق فعالان حوزه استارت آپ است.

وی ادامه داد: قشم می تواند به کانون تمدن خلیج فارس تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف، ایجاد روابط تعاملی بین سازمان منطقه آزاد قشم، وزارت فرهنگ و ارشاد و بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

توجه به کودک و نوجوان به عنوان یک سرمایه استراتژیک، استفاده از ظرفیت رویدادها برای تولید یک جریان اقتصادی و ظرفیت سنجی قشم برای رسیدن به یک طرح طبقه بندی شده از موضوعات دیگری بود که از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی به بحث و گفتگو گذاشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه