English

سرپرست شرکت گاز مازندران تأکید کرد؛

استفاده صحیح از گاز طبیعی

سرپرست شرکت گاز مازندران، بر استفاده صحیح و اصولی از گاز طبیعی هنگام فصل سرما توسط مشترکان تأکید کرد.

استفاده صحیح از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه دمای هوا رو به کاهش است و استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، اظهار داشت: شعله‌های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد و از این رو در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: برابر بررسی دقیق آمار و حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین در به کارگیری گاز طبیعی، متأسفانه عدم رعایت استانداردهای دودکش و شیلنگ بیشترین حادثه را در پی داشته است.

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: به کارگیری گاز طبیعی بدون رعایت نکات ایمنی حوادث جبران ناپذیری در پی داشته که نگاهی به حوادث گذشته نشان از سهل انگاری و عدم توجه به نکاتی است که در عین کوچک بودن، عدم رعایت آن جان چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.

وی درباره استانداردهای شیلنگ و دودکش وسایل گازسوز تصریح کرد: جنس مناسب، عدم پاره گی، تعویض دوره ای، به کارگیری بست اطمینان، طول مناسب شیلنگ (از یک متر و 20 سانتی متر بیشتر نباشد) و از استانداردهای الزامی شیلنگ و داشتن کلاهک H شکل، طول مناسب دودکش از سطح بام (یک و نیم متر)، تخصیص یک دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز، اطمینان از باز بودن مجاری دودکش از الزامات دودکش استاندارد می باشد.

مایلی رستمی، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از نشانه‌های عمومی مسمومیت‌ها برشمرد و بیان داشت: حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از نشانه‌های اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌رود و چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

وی عنوان داشت: یکی از نکات بسیار ساده‌ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در نزدیکی بخاری است که می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

سرپرست شرکت گاز مازندران همچنین از همه مشترکین عزیز خواست تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی بالاخص موارد ذکر شده، به اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی شرکت اطلاع رسانی می گردد، توجه کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رعایت نکات ایمنی و استفاده صحیح از این نعمت الهی، با کمک یکدیگر شاهد سالی بدون حادثه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه