English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران مطرح کرد؛

اتمام پروژه های زباله سوز ساری و نوشهر تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح زباله سوز ساری با ظرفیت 500 تن، زباله سوز نوشهر با ظرفیت 200 تن و تبدیل زباله به کمپوست و کود شهرستان نور با ظرفیت 250 تن از جمله پروژه های در حال اجرای سطح استان هستند که تلاش می شود تا پایان سال این طرح ها به اتمام برسد.

اتمام پروژه های زباله سوز ساری و نوشهر تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از روند تکمیل کارخانه کمپوست زباله شهرستان نور اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و حجم مسافرانی که به استان مازندران سفر می کنند مسئله دفع زباله در استان از موضوعات و چالش های جدی به شمار می رود.

وی با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت مراکز دپوی زباله در سطح استان و تهدیدات زیست محیطی و سلامت شهروندان، موضوع دفع زباله را مسلئه و معضلی بسیار بزرگ دانست و  ادامه داد:چند راهکار در استان در حال پیگیری است و می بایست با مدیریت چرخه صحیح دفع زباله را کنترل کرد یعنی به عبارتی تولید زباله، تفکیک مدبرانه و انتقال و امحای صحیح باید یکی از این رویکردها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تأکید بر ضرورت اتمام طرح های در حال اجرای امحای زباله در سطح استان گفت: در مازندران 6 طرح امحای زباله در حال اجرا و یا تکمیل است که می تواند در حفظ محیط زیست کمک شایانی را ایفا کند.

وی بیان داشت: طرح زباله سوز ساری با ظرفیت 500 تن، زباله سوز نوشهر با ظرفیت 200 تن و تبدیل زباله به کمپوست و کود شهرستان نور با ظرفیت 250 تن از جمله پروژه های در حال اجرای سطح استان هستند که تلاش می شود تا پایان سال این طرح ها به اتمام برسد.

علیخانی با قدردانی از مسئولان شهرستانی و تمامی متصدیان امر در اجرای این پروژه، ابراز داشت: بازدید صورت گرفته از این پروژه حاکی از ان است که این طرح از 3 بخش اصلی دپو و پردازش، تولید کود و تصفیه شیرابه تشکیل می شود که تا به حال پروژه ایی موفق بوده و پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه به بهره برداری کامل برسد.

وی، بهره مندی و استفاده درست از روش های دانش بنیان را یکی دیگر از رویکردهای استانداری مازندران در دفع زباله خواند و با اشاره به طرح دانش بنیان تبدیل زباله به گازوئیل که در شهرستان آمل در حال پیگیری است را از ایده های خوب جوانان و نخبگان علمی دانست و تصریح کرد: استانداری مازندران حمایت ویژه خود از کلیه طرح های دانش بنیان اعلام می دارد و از کلیه سرمایه گذاران این عرصه حمایت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه