English

تلاش دولت برای اهمیت بخشی به روستاها

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور از تلاش دولت برای اهمیت بخشی به روستاها خبر داد.

تلاش دولت برای اهمیت بخشی به روستاها

به گزارش خبرگزاری موج قم، عبدالرحیم پدرام روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که با حضور وزیر کشور در قم برگزار شد، بیان کرد: سیستم‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای روز نیست و لازم است تا مبانی حکمرانی و تسهیل گری در کشور به‌خصوص در زمینه روستاها تغییر کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور ادامه داد: احصای نیازهای آینده و پیش‌بینی آینده به‌عنوان یک دنیای آشفته و پیچیده از اهداف و اولویت‌های آموزش‌های وزارت کشور به‌خصوص در جامعه نخبگانی است.

پدرام، اظهار داشت: حکمرانی در دنیای امروز به خاطر حوادث جدید دچار تحول شده و برخی مبانی گذشته دیگر پاسخگوی نیازها نیست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به برگزاری دوره حکمرانی روستایی در قم، گفت: در این دوره تلاش شد تا توجه به روستا در برنامه‌های آینده کشورداری به‌عنوان یک اولویت مهم موردتوجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی در دوره حکمرانی روستایی و تسهیل گری در قم، خاطرنشان کرد: در آینده کشورداری در تمام دنیا، توجه به روستا در کنار روح معنویت‌گرایی بیشتر از گذشته خواهد شد.

پدرام، برگزاری همایش حکمرانی روستایی و تسهیل‌گری را در راستای اهداف عالی وزارت کشور مبنی بر توسعه روستایی خواند و تأکید کرد: بدون شک توجه به توسعه روستایی می‌تواند توسعه شهرستان، سپس استان و درنهایت کشور را در برداشته باشد و از این نظر نقش بسیار حساسی را در توجه و برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها در وزارت کشور در دستور کارداریم.

وی اظهار کرد: قرار است از هر استان شرکت‌کننده در این دوره، ۲ نفر به‌عنوان مربی انتخاب شوند که بعد از طی دورۀ تربیت مربی تکمیلی، این افراد بعداً برای سایر همشهری‌های خود در استان‌ها نیز به ترویج دوره‌های آموزشی بپردازند.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه