English

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده:

تکمیل جاده بندرعباس-لار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

امام جمعه بندرعباس گفت: در این جاده ماشین‌های سنگین تردد زیادی دارند، احداث این جاده در میان دو استان های هرمزگان و فارس آغاز شده و تنها 50کیلومتر از سهم استان هرمزگان باقی مانده است.

تکمیل جاده بندرعباس-لار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور پرشور مردم بندرعباس برگزار شد، با اشاره به سلسله بحث‌های پیرامون آسیب‌های اجتماعی، اظهارداشت: استعمال مواد مخدر، زراعت، مصرف، تجارت و کسب درآمد از آن حرام محسوب می‌شود و به لحاظ اسلامی دارای مجازاتی است.

وی با ذکر این نکته که حرام بودن استعمال مواد مخدر هم توسط شیعه و هم توسط اهل سنت حرام دانسته شده است عنوان کرد: مساله حرام بودن مواد مخدر مورد اتفاق تمام علمای اسلامی است که باید به آن توجه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده با بیان اینکه مصرف مواد مخدر بر خلاف مصلحت انسان است و ضررهای خانمان‌سوزی را متوجه فرد می‌کند تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات هر ماده‌ای که باعث ضرر رسیده به بدن شود مصرف آن حرام است.

وی با ذکر این نکته که اگر ما امروز در برخی از مناطق سنی نشین شاهد گرفتاری مردم به موضوع مواد مخدر هستیم، نشان دهنده فقه اهل سنت و فقه اسلامی نیست، ابراز کرد: اینکه گفته می‌شود مصرف و تجارت مواد مخدر در فقه اهل سنت حرام نیست، امری اشتباه است.

امام جمعه بندرعباس با بیان این نکته که ریشه گسترش قاچاق و مصرف مواد مخدر را باید در فقر و بیکاری جست و جو کرد، خاطرنشان کرد: در حل مسائل باید به علت های آن پرداخت نه معلول‌ها، به همین جهت باید برای حل مساله وارد میدان شد؛ البته من آگاه هستم که این مهم ریشه در موضوعات دیگری از جمله فرهنگی و اجتماعی دارد و تماما از روی فقر نیست، عده‌ای سوداگر مرگ جوانان را به کام مرگ می‌کشانند.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت حجاب، تشریح کرد: دشمن در این زمینه سعی داشت که با انجام اقدامات رسانه‌ای به حجاب لطمه وارد کند؛ چراکه که همواره به دنبال ایجاد و گسترش فساد و فحشا در ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این نکته که دشمن به دنبال قداست‌زدایی از مفاهیم اسلامی از جمله مادر است، گفت: حجاب یک امر واجب است و باید از ظرفیت‌های ایجابی برای تبلیغ و تشویق استفاده کنیم.

وی با اشاره به این نکته که به الزامات اجتماعی و اسلامی باید احترام گذاشت، عنوان کرد: در حوزه حجاب با برخوردهای عالمانه موافق هستیم و با برخوردهایی که خدای ناکرده جوانان را منزجر می‌کند مخالف هستیم.

وی افراط و تفریط را آفت موضوع حجاب دانست و تصریح کرد: باید متناسب با نوع نگاه مقام معظم رهبری در این زمینه گام برداشت تا اهداف مورد نظر به خوبی محقق شود.

بیشتر بخوانید:

حوادث جاده‌ای‌ امروز نتیجه توسعه نامتوازن است

 

امام جمعه بندرعباس با بیان این نکته که نگرانی‌های زیادی در خصوص جاده بندرعباس-کهورستان-لارستان توسط مردم اعلام می‌شود، ابراز کرد: در این جاده ماشین‌های سنگین تردد زیادی دارند، احداث این جاده در میان دو استان های هرمزگان و فارس آغاز شده و تنها 50کیلومتر از سهم استان هرمزگان باقی مانده است.

وی با ذکر این نکته که این جاده معمولی نیست و از جایگاه پدافندی مهمی نیز برخوردار است، خاطرنشان کرد: تکمیل این جاده از اهمیت ویژه‌ای در حوزه ارتقای مسیرهای دسترسی شهر بندرعباس به مناطق مختلف کشور برخوردار است و به اتصال بندرعباس به کریدورهای مختلف کشور کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه