English

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه:

هیج شی خاصی در ایستگاه متروی ابن‌سینا کشف نشده است

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه گفت: در محدوده احداث ایستگاه متروی ابن‌سینا شی خاصی از نظر میراثی کشف نشده است.

هیج شی خاصی در ایستگاه متروی ابن‌سینا کشف نشده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید محسن واعظی‌فر با اعلام این خبر گفت: ایستگاه ابن‌سینا، یکی از ایستگاه‌های مرکزی خط2 متروی اصفهان است که مناقصه احداث آن در آخرین روزهای سال‌گذشته برگزار شد، اما برای جلوگیری از ایجاد رکود در کسب و کار کسبه اطراف چهارراه ابن‌سینا در آستانه عید نوروز و تأمین آسایش مسافران نوروزی، آغاز عملیات اجرایی آن به ابتدای سال جاری موکول شد.

وی از حضور مشاور و پیمانکار سازمان میراث فرهنگی حین اجرای این پروژه خبر داد و افزود: محدوده احداث ایستگاه متروی ابن‌سینا بافت تاریخی دارد و به همین دلیل عملیات اجرایی آن با حضور مشاور و پیمانکار سازمان میراث فرهنگی آغاز شده است.

به گفته واعظی فر عملیات کاوش میراثی در این محدوده انجام و به تازگی گزارش آن صادر شده است.

وی تأکید کرد: طبق گمانه‌زنی‌های زمین‌شناسی، تا عمق حدود 7 متر، خاک محدوده احداث ایستگاه متروی ابن‌سینا شامل نخاله‌های ساختمانی و «خاک دستی» بود و کارشناسان میراث فرهنگی در گزارش خود به این موضوع اشاره کردند که شی خاصی از نظر میراثی در این محدوده کاوش نشد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه افزود: بخش عمده‌ای از این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی و با عمق ۲۰ تا ۳۰ متر احداث خواهد شد و در مرکز این چهارراه نیز، محل خروج دستگاه‌های حفار مکانیزه تی.بی.ام خط 2 مترو پیش‌بینی شده است.

به گفته واعظی فر، با توجه به اینکه باید محل خروج دستگاه‌های حفار مکانیزه حدود سه سال در چهارراه ابن سینا وجود داشته باشد، طرح ترافیک جامعی برای این چهارراه در نظر گرفته شده که مورد تأیید پلیس راهور و عوامل مدیریت ترافیک اصفهان قرار گرفته است.

این مقام مسئول از انعقاد قرارداد با یک مهندس مشاور خبره جهت احداث ایستگاه متروی ابن‌سینا خبر داد و تأکید کرد: این محدوده به لحاظ نزدیکی به بافت تاریخی و مسجد جامع اصفهان به‌عنوان یک میراث جهانی، از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی داریم در محدوده احداث آن تغییراتی ایجاد نکنیم.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: از همکاری کسبه چهارراه ابن‌سینا و خیابان علامه مجلسی که در روزهای گذشته به‌دلیل آغاز تجهیز کارگاه محل احداث ایستگاه مترو در اطراف این چهارراه دچار مشکلاتی شدند، قدردانی می‌کنیم، ضمن اینکه با صبر و تحمل این کسبه، احداث ایستگاه متروی ابن‌سینا سیمای زیبایی به خود می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه