English

شهردار اصفهان خبر داد:

افتتاح ۷۲ پروژه در کلانشهر اصفهان / راه اندازی پایانه دارک در دستور کار

شهردار اصفهان گفت: ۷۲ افتتاحیه، پروژه و خدمت طی سال‌های گذشته تاکنون تقدیم مردم اصفهان شده است.

افتتاح 72 پروژه در کلانشهر اصفهان /  راه اندازی پایانه دارک در دستور کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در هفتاد و سومین نشست "سه شنبه‌ها با رسانه"در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه 72 افتتاحیه و ۷۲ خدمت در این سال ها تقدیم مردم اصفهان شده است، بیان داشت: راه اندازی پایانه دارک را در دستور کار داریم تا شهروندان در نواحی شهرستان‌های شمالی استان اصفهان نیز از این نعمت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پروژه ها را به مناطق کمتر برخوردار بردیم، گفت: توازن امکانات در همه مناطق ، اولویت بودجه بندی مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۰ تا سال ۹۶ سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح اجرا شده  و تا بهمن ماه سال جاری حدود ۴۰۱ طرح تصویب و به اجرا رسیده است.

این مقام شهری ادامه داد: در این سال ها در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی از ۱۸ پارک، ۲۰ خیابان جدید، ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید  و همچنین از ۱۵ درصد باقی مانده خط یک مترو اصفهان بهره برداری شد.

قدرت اله نوروزی اظهار کرد: طی 3 سال گذشته در شهرداری اصفهان 1440 پروژه  در دستور کار بوده است، که اغلب آنها در راستای حفظ محیط زیست بوده اند.

وی گفت: تراکم فروشی شهرداری اصفهان  در بودجه  1400 از هفتاد درصد در سال ۹۶ به ۳۰ درصد در سال جاری رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد:هدف برنامه اصفهان 1405 کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است.

نوروزی در خصوص تونل خط ۲ متروی اصفهان توضیح داد: حفاری جبهه غربی از خیابان کهندژ آغاز و با عبور از زیر خط یک در میدان امام حسین (ع) به میدان امام علی (ع) می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو دوازده ایستگاه در حال احداث است که 95 درصد پیشرفت داشته است.

این مقام مسئول در ارتباط با  پروژه تراموا در اصفهان نیز گفت: برخی از اقدامات از جمله مطالعات تراموا در طرح جامع ترافیک شهر صورت گرفت و تلاش ما بر انجام کار مشارکتی بود.

نوروزی ادامه داد: در گذشته برای تراموا 3 مسیر از دروازه تهران به سمت خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهدا به سمت دروازه تهران و از دروازه تهران به سمت میدان آزادی در دستور کار داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه گام اول میدان دروازه تهران تا دروازه شیراز و گام دوم دروازه تهران تا خیابان امام خمینی است، گفت: برای نهایی شدن احداث تراموا این مسأله باید در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب برسد که این اقدامات در دست اجرا است.

این مقام مسئول  در خصوص نامگذاری نام شهدا بر یکی از سرویس های بهداشتی در اصفهان توضیح داد: در جهت این اشتباه سهوی معاون خدمات شهری و حراست شهرداری فورا پیگیری کردند و افرادی که قصد سوء داشتند مانند قانون با آن‌ها برخورد شد.

وی ادامه داد: به عنوان مدیریت شهری و شهردار اصفهان از خانواده گرانقدر شهدا عذرخواهی می کنم و اجازه نمی‌دهم  در حوزه مسئولیت من به شهدا کوچکترین اهانتی شود.

شهردار اصفهان در خصوص خسارت ناشی از ویروس کرونا گفت: با شیوع گسترده ویروس کرونا مدیریت شهری از شیوع 1500 میلیارد تومان ضرر مالی به این مجموعه وارد شد.

نوروزی با بیان اینکه با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز تفریحی شهر اصفهان در بلیط فروشی دچار ضرر شدیم، بیان کرد: همچنین در حمل‌ونقل مسافران روزانه اتوبوس از ۵۶۰ هزار نفر مسافر در حال حاضر  به ۲۰۰ هزار نفر و مسافران مترو از ۱۲۰ هزار نفر به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به تصویب ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ گفت:این بودجه منطبق بر پنج ساله ششم اصفهان ۱۴۰۵ بوده است.

وی ادامه داد: در بودجه 1400 شهرداری اصفهان اولویت‌های شهر اصفهان از جمله مباحث زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک، توجه به مباحث مشارکتی دیده شده است.

شهرداراصفهان اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که حدود هزار میلیارد تومان بودجه از طریق ۴۰۰ میلیارد تومان فروش املاک در قطار شهری، ۲۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، صد میلیارد تومان شهرداری منطقه ۶ و صد میلیارد تومان سازمان میادین شهرداری اضافه شده است.

نشست شهردار اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه