English

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان خبر داد:

دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو به ۲ هنرمند کاشانی

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو توسط دو هنرمند کاشانی خبر داد.

دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو به ۲ هنرمند کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانایی‌نیا ضمن اشاره به دریافت دو نشان مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان کاشانی گفت: رویداد بین‌المللی نشان مهر اصالت یونسکو از مهمترین رویداد‌های مربوط به صنایع دستی در دنیا محسوب می‌شود.

وی این رویداد توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین انجمن‌های تخصصی غیردولتی طراحی شده است، گفت: رویداد بین‌المللی نشان مهر اصالت یونسکو هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و برترین‌ها در رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند.

دانائی نیا به معیار‌های انتخاب هنرمند برتر در این رویداد بین‌المللی پرداخت وگفت: اصالت، هویت، کیفیت و قابلیت تولید انبوده با قیمت تمام‌شده مناسب به عنوان معیار‌های داوری محصولات در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان سنجش محصولات با این معیار‌ها تلاش می‌کند ارتباط صنایع دستی ملل با بازار‌های جهانی را تسهیل کند، گفت: در این دوره آثار ارسالی هنرمندان ایرانی درخشش کم‌نظیر داشت، گفت: از ۴۸ اثر ارسالی، ۳۸ اثر از ۳۶ هنرمند ایرانی ۱۲ استان موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

دبیر ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان کاشان با اشاره به درخشش هنرمندان کاشانی در این رویداد بین‌المللی گفت: استاد محمد بینوا و محمود تتماجی در رشته زریبفت یا همان زری‌بافی، موفق به دریافت  نشان مهر اصالت یونسکو شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه