English

القاسی عنوان کرد:

بیش از نیمی از سرطان ها قابل درمان است

یک فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به عوامل موثر بر بروز سرطان گفت: کمتر از ۵ درصد بروز موارد سرطان مربوط به عوامل ژنتیکی است اما جهش‌های ژنتیکی می‌توانند فرد را مستعد ابتلا به سرطان کنند.

بیش از نیمی از سرطان ها قابل درمان است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، یک فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به عوامل موثر بر بروز سرطان گفت: کمتر از ۵ درصد بروز موارد سرطان مربوط به عوامل ژنتیکی است اما جهش‌های ژنتیکی می‌توانند فرد را مستعد ابتلا به سرطان کنند.

دکتر آرش القاسی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در بدن انسان تعادلی بین تولید، رشد، تقسیم و مرگ سلول وجود دارد بنابراین در صورتی که به هر علتی این تعادل تقسیم سلولی به هم بخورد، موجب رشد بیش از حد برخی سلول‌ها می‌شود که این وضعیت منجر به تولید تورمورها یا همان بروز سرطان می‌شود.

 وی با اشاره به عوامل موثر در بروز سرطان، افزود: علت بروز سرطان ناشناخته است و علت خاصی برای آن ذکر نشده است اگر چه در تحقیقات مختلف، مکانیزم‌ها و روندهای بیماری شناخته شده است اما علت رشد ناگهانی و بی‌وقفه این سلول‌ها و بروز سرطان مشخص نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دو عامل موثر در رشد بی وقفه سلول‌ها وجود دارد، گفت: عوامل محیطی مانند مصرف برخی از غذاها، استعمال دخانیات و الکل، قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور آفتاب و اشعه‌های ماوراء بنفش بروز سرطان را تسریع می‌کنند. اخیرا سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که چاقی و کم تحرکی یکی از عوامل شیوع سرطان است.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: کمتر از ۵ درصد بروز موارد سرطان مربوط به عوامل ژنتیکی است اما جهش‌های ژنتیکی می‌توانند فرد را مستعد ابتلا به سرطان کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند و با روش‌های جدید شیمی درمانی، جراحی، رادیوتراپی و دیگر روش‌ها امکان غلبه بر بیماری وجود دارد.

القاسی گفت: از گذشته روش‌هایی مانند جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی برای درمان تومورها، سرطان‌های خون یا غدد لنفاوی وجود داشت اما در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه پیوند مغز استخوان، سلول درمانی و ایمونوتراپی ایجاده شده است که با این سرعت پیشرفت علم این امیدواری وجود دارد که بر این بیماری غلبه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه